IONUŢ BOBU, CEO MARELBO:"Producătorii autohtoni de încălţăminte nu sunt încurajaţi să-şi exporte marfa"

A consemnat RAMONA RADU
Ziarul BURSA #Companii / 4 martie 2019

"Producătorii autohtoni de încălţăminte nu sunt încurajaţi să-şi exporte marfa"

"Grupul de firme Marelbo a avut, în 2018, o cifră de afaceri de aproximativ 88 de milioane de lei, în creştere cu 8% faţă de 2017"

Marelbo îşi propune o creştere de 10-15%, în acest an, dar lipsa forţei de muncă, cu precădere a celei calificate, rămâne una dintre principalele probleme ale producătorului de încălţăminte din piele naturală, susţine Ionuţ Bobu, CEO Marelbo.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre afacerea pe care o conduce, despre piaţa de profil de la noi din ţară, precum şi despre planurile pe care le are pentru propria companie.

Domnul Bobu a mai afirmat că anul acesta Marelbo urmează să deschidă alte patru magazine noi, investiţiile ridicându-se, anual, la circa 3 milioane de euro.

Reporter: Cum a fost anul 2018 pentru afacerea dumneavoastră?

Ionuţ Bobu: Pentru noi, 2018 a fost un an bun, dar destul de dificil.

Reporter: Cum arată datele financiare aferente anului trecut? La ce cifră s-au ridicat afacerile Marelbo şi care a fost profitul înregistrat?

Ionuţ Bobu: Anul trecut, grupul de firme Marelbo a avut o cifră de afaceri de aproximativ 88 de milioane de lei, înregistrând o creştere de 8% faţă de 2017. Factorii principali care au contribuit la această evoluţie sunt, în primul rând, calitatea produselor şi preţul real de producător.

Reporter: La cât s-au ridicat inves-tiţiile pe care le-aţi făcut anul trecut şi ce sumă aţi bugetat, în acest sens, pentru anul în curs?

Ionuţ Bobu: În 2018 am rebrand-uit mai multe magazine din ţară şi am investit în producţie. Investiţiile anuale la Marelbo sunt de minim 3 milioane de euro.

Reporter: Cum a fost începutul anului acesta pentru companie şi ce planuri şi estimări aveţi pentru 2019?

Ionuţ Bobu: Ianuarie şi februarie sunt, de obicei, lunile cu vânzare mai slabă. Anul acesta ne propunem o creştere de 10-15%. Avem câteva proiecte importante la care lucrăm.

Reporter: Ce părere aveţi despre cadrul legislativ şi fiscal din România? Ce propuneri aveţi în scopul îmbunătăţirii acestuia? Ce aşteptări aveţi?

Ionuţ Bobu: Producatorii autohtoni nu sunt încurajaţi, nu sunt ajutaţi cu nimic. Nu avem drumuri şi nici infrastructură, dar taxele şi impozitele au tot crescut. Cred că una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntăm este lipsa oamenilor calificaţi. Trebuie să încurajăm şcolile profesionale de meserii. Producţia de fashion din Româ-nia este recunoscută pe plan mondial ca fiind una de o calitate înaltă.

La noi în ţară produc cele mai cunos-cute branduri de lux din lume din industria de fashion. Românii sunt foarte talentaţi, problema este că nu sunt încurajaţi deloc. Tinerii pleacă din ţară, ne părăsesc şi se stabilesc în ţările din Vest.

Reporter: Cum aţi descrie piaţa de încălţăminte din România? Cum credeţi că vor evolua costurile de producţie şi preţurile de pe piaţa de profil, în perioada următoare, ţinând cont de factorii de natură economică, fiscală, legislativă etc.?

Ionuţ Bobu: Încălţămintea fabricată în România este foarte bună, de o înaltă calitate. Concurăm cu ţările de top în acest domeniu.

Costurile de producţie/manoperă vor creşte, în continuare, cum au cres-cut şi în ultima perioadă, iar costul final al produsului finit se va majora.

Reporter: Care este cota de piaţă pe care o deţine brandul Marelbo, în raport cu alţi jucători din piaţa de profil de la noi?

Ionuţ Bobu: Suntem una dintre cele mai mari fabrici de încălţăminte din România, cu capital 100% româ-nesc.

Producem, zilnic, între 2.700 şi 3.000 de perechi de pantofi, plus accesorii din piele naturală. Momentan, avem peste 700 de angajaţi şi zece linii de producţie .

Reporter: Consideraţi că producătorii autohtoni de încălţăminte din piele sunt dezavantajaţi în raport cu cei străini? Ce părere au românii despre produsele fabricate în ţară?

Ionuţ Bobu: Producătorii români sunt dezavantajaţi din cauza problemelor cu forţa de muncă, deoarece este foarte greu să ţii pasul cu brandurile mari din Vest şi cu încălţămintea importată din Asia sau Turcia. Preţul de achiziţie la încălţămintea importată este cu 100% până la 1000% mai mic decât preţul de vânzare. Producatorii din China, spre exemplu, sau din alte ţări, sunt încurajaţi să exporte, cei din România nu. Peste 85% din totalul de încălţăminte vândută în România provine din import. Românii s-au săturat de încălţămintea de proastă calitate de pe piaţa asiatică şi de produsele comercializate de marile lanţuri de multinaţionale din domeniu.

Reporter: Care este numărul de magazine Marelbo deschise la nivel naţional? Marelbo este singurul brand pe care îl deţineţi sau mai aveţi şi altele?

Ionuţ Bobu: Momentan, deţinem 53 de magazine proprii şi magazinul online şi anul acesta urmează să des-chidem cel puţin patru magazine noi. Marelbo este singurul brand pe care îl deţinem din grupul de firme cu acelaşi nume.

Reporter: Brandul Marelbo este distribuit şi pe pieţele externe? Dacă da, care sunt acelea? Dacă nu, ne puteţi spune dacă aveţi în plan o extindere internaţională şi când anume?

Ionuţ Bobu: Brandul Marelbo este distribuit online în aproape toate ţările din Europa şi lucrăm cu clienţi din Irlanda, Ucraina, Anglia, Republica Moldova şi Belgia, iar luna trecută am livrat o comandă de 600 de perechi în Mauritius şi putem livra încălţăminte aproape oriunde în lume.

La noi, preţul unei perechi de pantofi variază între 160-250 lei, preţul nos-tru fiind unul real, de producător. Românii s-au săturat de încălţămintea de proastă calitate de pe piaţa asiatică.

GALA BURSA 2022
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

28 Noi. 2022
Euro (EUR)Euro4.9266
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7043
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9892
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6863
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.5349

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro