Din totalul pieţei prefabricatelor din beton de mici dimensiuni, cea a pavelelor şi dalelor din beton din România reprezintă circa 60%, iar în 2024 a atins valoarea de 130 milioane de euro, în creştere cu 4,4% faţă de anul precedent, conform unui studiu sectorial realizat de Neomar Consulting, remis într-un comunicat redacţiei.
Potrivit sursei citate:
„În ciuda unui context economic volatil, segmentul de produse premium a avut o evoluţie pozitivă accelerată, semnalând o maturizare a pieţei şi un interes crescut al clienţilor pentru produse cu finisaje speciale, design modern şi funcţionalitate extinsă.
Totodată, pavajele cu grosime de 6 cm continuă să domine cererea (peste 65% din piaţă), fiind preferate pentru amenajări rezidenţiale şi publice, în timp ce gama de 8 cm şi 10 cm câştigă teren în proiectele de infrastructură urbană”.
„Rezultatele studiului confirmă ceea ce observăm deja în teren: românii îşi doresc mai mult decât un produs strict funcţional - caută calitate, estetică şi durabilitate. Ne bucură să vedem că segmentul premium câştigă tot mai multă cotă de piaţă, iar trendul de urbanizare sustenabilă se conturează tot mai clar. În acest context, faptul că Elis Pavaje rămâne lider naţional, cu o cotă de peste 22% din piaţa prefabricatelor, demonstrează soliditatea brandului şi încrederea pe care clienţii ne-o acordă. Această poziţie nu este întâmplătoare, este în primul rând rezultatul seriozităţii şi efortului depus de către colegii şi colaboratorii noştri dar şi al investiţiilor în calitate, inovaţie şi diversificarea portofoliului”, declară Emil Elisiu Goţa, Director General Elis Pavaje.
Aceeaşi sursă mai menţionează:
„Conform aceluiaşi studiu, piaţa totală a prefabricatelor din beton de mici dimensiuni (pavele, borduri, rigole etc.) a crescut de la 86 milioane euro în 2017 la peste 215 milioane euro în 2024 - o evoluţie de peste 150% în doar 7 ani. Această dinamică este susţinută de investiţiile în spaţii publice, infrastructura urbană şi amenajările private, dar şi de extinderea portofoliului de produse adaptate noilor cerinţe de mediu şi design.
Printre categoriile care au avut cea mai mare creştere procentuală în 2024 se numără rigolele şi elementele pentru garduri şi mobilier urban, cu utilizare tot mai frecventă în proiectele de delimitare estetică şi funcţională a curţilor şi spaţiilor verzi.
Potrivit datelor, ponderea produselor premium (colorate, spălate, colormix, splitate etc.) deţin o pondere de peste 35% din total în 2024, în creştere faţă de anul anterior. Pavelele colorate în nuanţe mixte au devenit tot mai căutate, în timp ce pavajele netede au continuat să fie preferate. Creşterea cererii pentru produse premium reflectă apetitul unui consumator tot mai sofisticat, influenţat de tendinţele globale şi preocupat de design exterior de calitate. Finisajele fine, culorile saturate şi texturile lucrate oferă un impact vizual clar - estetică, durabilitate şi recunoaştere a calităţii. În paralel, tendinţa spre urbanizare sustenabilă şi proiecte eco-friendly sprijină popularitatea pavajelor mixte şi permeabile, care combină frumuseţea cu funcţionalitatea durabilă”.
Opinia Cititorului