După o scădere de trei ani, industria media şi divertismentului din ţara noastră va intra din nou în teritoriu pozitiv în acest an, valoarea totală nominală a pieţei revenind la nivelurile de dinaintea crizei, potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Entertainment and Media Outlook. Raportul consemnează că piaţa locală de media şi divertisment va creşte de la 2,7 miliarde de dolari americani în 2012, la 3,4 miliarde în 2016, o rată medie de creştere anuală de 5,3%.
Cu toate acestea, în termeni reali, luând în considerare rata inflaţiei (estimată la o medie anuală de 3,3% de-a lungul perioadei analizate, 2012-2016), sectorul media şi divertismentului din ţara noastră va înregistra o creştere medie anuală reală modestă de doar 2%.
Cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la internet, atât prin conexiuni fixe, cât şi mobile (rata medie anuală de creştere fiind estimată la 9,3% în termeni nominali), în vreme ce veniturile din publicitate vor înregistra o creştere moderată de 4,8%, rată medie anuală de creştere până în 2016. În schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media, vor înregistra o evoluţie real negativă, potrivit estimărilor PwC, creşterea nominală medie anuală fiind de 1,7%, sub rata estimată a inflaţiei.
John Webster, Partener, Liderul Departamentului de Audit, PwC România, a declarat: "Este clar că sectorul media şi divertismentului a fost puternic afectat de criza economică globală. Însă, aceasta s-a suprapus cu o criză mai severă şi cu implicaţii mai profunde pentru sector, acesta suferind o transformare radicală ca urmare a dezvoltării tehnologiilor digitale. Acestea fac din produsele media mărfuri comodizate, forţând totodată companiile din domeniu să experimenteze noi forme de monetizare a produselor şi serviciilor lor".