Constructorul auto Stellantis a dezvăluit vineri un prototip de vehicul electric echipat cu o nouă baterie care promite încărcare mai rapidă, greutate redusă şi costuri mai mici, eliminând necesitatea unui invertor şi a unui încărcător separat, transmite Reuters, de la care menţionăm următoarele.
Sistemul, denumit IBIS (Intelligent Battery Integrated System), a fost dezvoltat în parteneriat cu Saft, filială a TotalEnergies.
Potrivit Stellantis, IBIS aduce economii de spaţiu şi greutate, este mai uşor de întreţinut şi are o eficienţă cu 10% mai mare faţă de o baterie convenţională de dimensiuni similare, reducând timpul de încărcare cu aproximativ o oră.
Tehnologia se află în prezent în teste rutiere pe un Peugeot e-3008 şi ar putea fi implementată în modelele de serie până la sfârşitul deceniului.
În plus, integrarea directă a funcţiilor de conversie a curentului în baterie, printr-un sistem de control electronic cu 200 de tranzistori, scade greutatea vehiculului cu circa 40 kg şi reduce timpul de încărcare cu 15%.
Stellantis a descris această inovaţie drept ”un pas major înainte în electrificarea aplicaţiilor energetice mobile şi staţionare”, într-un context în care viteza de încărcare şi accesibilitatea rămân obstacole-cheie pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice.
Opinia Cititorului