Studiu Accenture: 84% dintre consumatori intenţionează să abandoneze coşurile de cumpărături de Sărbători din cauza stresului

T.B.
Comunicate de presă / 8 octombrie, 10:51

Studiu Accenture: 84% dintre consumatori intenţionează să abandoneze coşurile de cumpărături de Sărbători din cauza stresului

84% dintre cumpărători declară că sunt predispuşi să renunţe la coşurile de cumpărături în perioada Sărbătorilor din cauza stresului şi a frustrării generate de procesul de achiziţie, conform unui studiu anual realizat de Accenture pe un eşantion de 3.000 de consumatori din zece ţări, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Intenţia este şi mai ridicată în rândul generaţiilor tinere: 91% dintre Milleniali şi 89% dintre Generaţia Z afirmă că ar putea abandona achiziţiile de cadouri.

Studiul arată că principalele surse de stres sunt presiunea de a găsi cadoul perfect (75% dintre respondenţi), teama de a lua o decizie greşită (73%) şi volumul tot mai mare de reclame şi opţiuni disponibile. În 2025, 82% dintre consumatori afirmă că se simt bombardaţi de publicitate (faţă de 78% în 2024), iar 77% spun că diversitatea prea mare de produse le îngreunează procesul decizional (faţă de 74% anul trecut).

Aceste rezultate subliniază un risc major pentru retaileri şi branduri, care pot pierde venituri semnificative într-o perioadă crucială pentru vânzări. Totodată, există oportunităţi pentru cei care aleg să răspundă prin simplificare şi personalizare: 45% dintre consumatori preferă magazinele fizice pentru a evalua produsele direct, 48% se bazează pe recomandările prietenilor şi familiei, o treime (34%) caută inspiraţie pe reţelele sociale, iar unul din cinci declară că va folosi asistenţi conversaţionali, precum ChatGPT sau Claude, pentru a lua decizii mai rapide.

"Tehnologiile bazate pe inteligenţă artificială, precum AI generativă, pot reduce "stresul cumpărătorilor', acţionând ca un concierge care ghidează şi susţine fiecare etapă a procesului de achiziţie. Această tehnologie poate oferi experienţe care par mai personale, relevante şi potrivite momentului, prin recomandarea de opţiuni, compararea caracteristicilor şi chiar simplificarea alegerilor. Pentru retaileri şi branduri, ea deschide calea către relaţii mai profunde cu clienţii şi către surse suplimentare de venituri. Este la fel de important să nu trecem cu vederea impactul pe care AI generativă îl poate avea asupra experienţei din magazine. Cu ajutorul instrumentelor de AI, angajaţii din retail pot avea acces instant la informaţii despre produse, preferinţele clienţilor şi sugestii contextuale. Astfel, petrec mai puţin timp cu sarcini repetitive, verificarea stocurilor, aranjarea rafturilor, şi mai mult timp interacţionând cu clienţii, prin recomandări personalizate şi consultative”, a declarat Jill Standish - Lider Global Retail la Accenture.

Un exemplu al modului în care tehnologia poate răspunde acestor nevoi este Noli, un startup susţinut de L'Oreal Groupe. Proiectul, dezvoltat cu sprijinul Accenture, îşi propune să îi ajute pe oameni să facă alegeri mai simple şi mai sigure într-o piaţă plină de opţiuni şi recomandări contradictorii. Cu ajutorul AI-ului antrenat pe peste un milion de date despre tipuri de piele şi mii de formule de produse, Noli creează un profil personalizat pentru fiecare utilizator şi oferă sugestii clare, cu produsele potrivite livrate direct acasă.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

rominsolv.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Oct. 2025
Euro (EUR)Euro5.0916
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3652
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4704
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8662
Gram de aur (XAU)Gram de aur555.6475

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb