SUPLIMENT ECO-ECONOMIE Rabla auto 2025 - ecotichetul pentru maşinile electrice creşte la 7.500 de euro

Ziarul BURSA #Companii #Mediu / 30 mai

Rabla auto 2025 - ecotichetul pentru maşinile electrice creşte la 7.500 de euro

Subvenţia pe care o acordă statul pentru achiziţia unui autoturism full-electric creşte de la 5.100 la 7.500 de euro, potrivit noului ghid de finanţare aprobat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor pentru Programul Rabla 2025, publicat în luna aprilie.

Programul Rabla 2025 urmăreşte să aducă pe şoselele din ţară câteva zeci de mii de maşini noi, cu emisii reduse sau zero, într-un demers amplu de înnoire a parcului auto naţional şi de reducere a poluării.

Mircea Fechet, ministrul Mediului, a declarat: "Prin acest program ne propunem să aducem pe străzile din România zeci de mii de autoturisme nou-nouţe, mai puţin poluante. Dacă vă doriţi un motor mai curat, cu consum mai mic sau o maşină mai sigură, pregătiţi-vă să vă înscrieţi în Rabla 2025! Cea mai mare noutate şi cea mai aşteptată de toată lumea este valoarea ecotichetului pentru maşinile electrice, pe care am crescut-o la 37.000 de lei, aproximativ 7.500 de euro. Sperăm ca anul acesta Programul Rabla să fie un program care să întreacă orice aşteptare, să bată orice alt record. O altă noutate este legată de modalitatea de înscriere. Ne propunem să dăm posibilitatea românilor să se înscrie direct în aplicaţia Administraţiei Fondului pentru Mediu, fără dealeri, fără alţi intermediari, voucherul putând fi decontat la orice producător".

Mircea Fechet a mai precizat: "Avem un buget record de 1,43 de miliarde de lei, cu aproape 50% mai mare decât bugetul anului trecut, pe care sperăm să îl epuizăm cât mai rapid pentru că vom avea o singură sesiune. Administraţia Fondului pentru Mediu susţine că, în ultimii 20 de ani, datorită programului pe care îl numim în continuare Rabla am casat peste un milion de autoturisme în România, o cifră absolut spectaculoasă! Aşadar, cu speranţa că în 2025 vom avea foarte mulţi cai putere verzi pe străzile din România, aştept cu nerăbdare aprobarea bugetului AFM şi îmi doresc foarte mult să putem spune cât mai repede ca s-au terminat banii, că românii au accesat rapid acest program şi că avem un număr cât mai mare de autoturisme sigure, noi, prietenoase cu mediul, mai ales în marile oraşe, unde aerul nu este întotdeauna cel mai curat".

Scop: îmbunătăţirea calităţii mediului prin achiziţia de autovehicule noi

Scopul programului Rabla îl constituie îmbunătăţirea calităţii mediului prin achiziţionarea de autovehicule noi, mai puţin poluante şi eficiente din punct de vedere energetic, conform Ministerului Mediului. Programul vizează diminuarea efectelor poluării aerului asupra mediului şi a sănătăţii populaţiei, cauzate de emisiile de gaze de eşapament provenite de la autovehiculele uzate, precum şi prevenirea generării deşeurilor şi atingerea obiectivelor privind recuperarea şi valorificarea deşeurilor provenite de la vehiculele scoase din uz.

Programul are caracter multianual, se aplică la nivel naţional şi se desfăşoară în perioada 2025-2030. Finanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru mediu constituite din scoaterea la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu.

Florin Bănică, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, a spus: "În 2025, Programul Rabla intră într-o nouă eră a eficienţei şi accesibilităţii, prin lansarea unei noi aplicaţii digitale care simplifică procesul de înscriere şi reduce timpul de analiză a dosarelor. Aceste măsuri vin după consultări directe cu producătorii auto şi reconfirmă rolul programului Rabla ca un instrument vital pentru modernizarea parcului auto şi protecţia mediului".

Ecotichetul

Cuantumul ecotichetului a fost stabilit astfel, conform Ministerului Mediului:

-10.000 lei (aproximativ 2.000 de euro) pentru achiziţia unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;

-12.000 lei (aproximativ 2.400 de euro) pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;

-15.000 lei (aproximativ 3.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau o motocicletă electrică;

-37.000 lei (aproximativ 7.500 de euro) pentru un autovehicul nou 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;

-120.000 lei (aproximativ 24.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau 100% electric, în cazul instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale;

Pentru înscrierea în noul program Rabla, solicitanţii vor fi cei care vor trebui să completeze, într-o aplicaţie informatică gestionată de Administraţia Fondului de Mediu, o cerere în acest sens şi să încarce toate documentele necesare, inclusiv cele ce dovedesc casarea unei maşini. Finanţarea se acordă în limita bugetului aprobat.

Instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale pot solicita un număr de maximum 25 de ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, fără să fie necesară casarea unui autovehicul uzat.

Persoanele fizice pot solicita maximum două ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, câte unul pentru fiecare autovehicul nou ce urmează a fi achiziţionat.

Durata totală de implementare este de 90 de zile de la obţinerea statutului de "beneficiar finanţare". În acest interval, producătorii sunt obligaţi să emită şi să introducă factura electronică în aplicaţie şi să finalizeze formalităţile de vânzare-cumpărare şi predare-primire a autovehiculului nou.

Monitorizarea beneficiarilor

Conform Ministerului Mediului, este obligatorie înmatricularea permanentă la autorităţile competente din România, pe numele beneficiarului, a autovehiculului nou achiziţionat în cadrul programului, pe o perioadă de cel puţin 18 luni de la emiterea facturii. Prin excepţie, în cazul în care autovehiculele noi pentru care a fost acordată finanţarea, sunt achiziţionate în sistem leasing, înmatricularea permanentă pe numele beneficiarului este obligatorie la sfârşitul perioadei de leasing. De asemenea, este interzisă beneficiarilor înstrăinarea autovehiculelor nou-achiziţionate în cadrul programului, pe o perioadă de 18 luni de la data emiterii facturii, prevedere ce se aplică inclusiv în cazul beneficiarilor care au achiziţionat autovehiculele noi în sistem leasing.

Opinia Cititorului ( 5 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. ce porcărie socialistă e voucherele ăstea !

    taxele (nu și ale mele, că eu contribui 3% și 9%) oamenilor înjosiți cu munca la privat sînt folosite de bugetari (pînă și popii inutili îs băgați pe felie) să subvenționeze economia comunistă chineză (la fel și cu sticlele ălea fotovoltaice) ! 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    "-120.000 lei (aproximativ 24.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau 100% electric, în cazul instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale"...d eci practic la o institutie publica se subventioneaza 100% un plug-in hibrid:-)

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    asa ceva faci cand iti permiti, nu cand esti in faliment

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Numai in Romania friptureala e la maxim. Bine ca isi aloca baietii buget maxim sa sifoneze ei.

    Nu era mai simplu sa dai o lege prin care sa isi poata deduce fiscal omul care isi ia o masina electrica? 

    Asa, recompensai pe ala care plateste taxe. Ai taxe de platit -- iti dau deduceri fiscale daca iti iei masina electrica. 

    Dar nu, la noi faci tombole de 3 minute pentru pilosi ca sa vina unu ce nu a platit taxe toata viata lui sa isi puna panouri solare gratis si apoi sa isi ia masina electrica, ca sa aiba loc de parcare preferential, la jumatate de pret. 

    Si mai nou dai bani si la institutii -- pai alea nu au deja buget?! Cum vine asta. Faci buget apoi le mai dai buget pe langa? Sa-si cumpere din bugetul lor. 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Programul "Rabla" trebuie sistat total.Este un program de intrajutorare a marcilor Dacia si Ford.Reducerea prioadei minime de pastrare a autoturismului de la 3 ani la 18 luni nu face decat sa alimenteze piata de vanzari second hand.Sunt zeci de anunturi ale samsarilor care "vand" (ilegal) masinile dupa numai una-doua luni cu contract de comodat, vanzarea finala facandu-se dupa expirarea perioadei minime.Trei ani le-ar taia din elan cumparatorilor.Cumparam Spring din China (produsa de DongFeng) si mai nou BYD......

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
fngcimm.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.0639
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4699
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4252
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0206
Gram de aur (XAU)Gram de aur473.9101

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
tibco.ro
ccib.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
antiquemarket.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb