Aproximativ 22% dintre companiile care au desfăşurat activităţi de social media au apelat la agenţii de specialitate, potrivit unu studiu GfK România are urmăreşte cum sunt organizate activităţile de social media în companii şi cât de formalizate sunt acestea. Motivele pentru care au apelat la astfel de companii ţin de: experienţa acestora în domeniu (49%) şi de eficienţa lor (11%).
Companiile care nu au apelat la agenţii specializate nu au făcut-o pentru că nu au avut un buget disponibil (48%), pentru că au considerat că nu este cazul (20%) sau pentru că au considerat că au oameni care se pricep în cadrul companiei (17%).
Deşi din ce în ce mai multe companii apelează la agenţii specializate de social media, ele nu consideră suficient acest lucru, conştientizând importanţa unei persoane de legătură între propria companie şi agenţiile de social media.
"Chiar dacă au apelat la o agenţie externă, aproximativ 3 din 4 companii care au făcut acest lucru au avut şi în interior o persoană sau mai multe care să aibă în responsabilitate activităţile de social media", declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.