Bucureştiul se află în urmă în ceea ce priveşte calitatea aerului, în condiţiile în care maşinile poluante nu sunt taxate corespunzător, iar unele situaţii tratează maşinile full electrice la fel ca pe cele cu combustie internă, a declarat primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, la CES ESG Conference 2025.
„Planul nostru integrat de măsurare a calităţii aerului, realizat anual, arată că poluarea este generată, în mare parte, de traficul din Bucureşti. Un alt factor decisiv pentru calitatea aerului este reprezentat de şantierele desfăşurate în municipiu şi modul în care constructorii gestionează întreţinerea acestora şi a autovehiculelor care intră şi ies. Majoritatea acestor şantiere aparţin municipalităţii sau ministerelor, iar în prezent desfăşurăm o campanie intensă de control şi monitorizare, aplicând amenzi acolo unde este necesar”, a precizat Bujduveanu.
Edilul a subliniat că pentru a îmbunătăţi calitatea aerului este necesară o schimbare de comportament: maşinile poluante trebuie taxate corespunzător, iar maşinile electrice să fie prioritizate faţă de cele cu combustie internă. „Dacă vrem să mergem în direcţia corectă, trebuie să convingem oamenii că transportul public complet verde este alternativa corectă şi să prioritizăm vehiculele nepoluante”, a mai spus el.
Modernizarea transportului în comun din Bucureşti este estimată să se finalizeze până în 2030, când vor fi integrate 1.500 de autovehicule complet moderne. „Traficul reprezintă principala sursă de poluare în Capitală. Am făcut paşi importanţi în ultimii ani, trecând la o flotă pur verde. Noul contract de delegare nu va permite achiziţia de vehicule pe combustie internă pe durata de 10 ani a acestuia. În prezent, pe străzile Bucureştiului circulă 100 de tramvaie noi, 100 de autobuze moderne full electrice şi 100 de troleibuze noi. În perioada următoare vom licita un lot de 250 de tramvaie, cu finanţarea asigurată pentru peste 86”, a adăugat Bujduveanu.
Primarul interimar a subliniat că prioritatea este creşterea numărului de maşini electrice în Capitală şi a amintit de beneficiile acordate operatorilor privaţi care deţin astfel de vehicule, precum scutirea de taxe şi impozite sau gratuitatea parcării.
Evenimentul a reunit reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale, experţi şi lideri din mediul de afaceri, care au dezbătut sustenabilitatea, economia circulară şi impactul conceptului ESG (Environmental, Social, Governance) asupra comunităţii şi afacerilor.
Opinia Cititorului