Companiile româneşti de design interior care vor să pătrundă pe piaţa niponă pot aplica, prin programul EU Gateway, pentru participarea la o misiune economică în Japonia, conform unui comunicat remis redacţiei.
Termenul limită de depunere a aplicaţiilor este 23 noiembrie 2012, iar misiunea economică este programată în perioada 3-7 iunie 2013.
Programul EU Gateway a fost iniţiat de către Comisia Europeană şi are ca scop susţinerea companiilor din Uniunea Europeană în procesul de intrare pe anumite sectoare de înaltă tehnologie şi design. Birourile Deloitte din Uniunea Europeană, Japonia şi Coreea de Sud oferă suport şi coaching pentru companii, din stadiul de aplicare şi până la sfârşitul misiunii economice. Programul a fost structurat pe cicluri anuale până în 2014.
Procesul de aplicare constă în două etape. Pentru început, companiile completează un formular exprimându-şi interesul faţă de proiect, urmând ca analiştii Deloitte să determine gradul de eligibilitate al companiei. Dacă firmele corespund cerinţelor, trec la a doua fază, completând un formular de aplicare. Întregul proces se desfăşoară online, pe site-ul www.eu-gateway.eu, şi nu presupune niciun efort financiar din partea aplicantului.