Abonament gratuit
Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”

CONSECINŢELE SCUMPIRII CARBURANŢILORPârvan: Producătorii au două variante - să crească preţurile sau să dea faliment

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Materii Prime /

Pârvan: Producătorii au două variante - să crească preţurile sau să dea faliment

Guvernul ar trebui să mărească accizele la maximul european, potrivit lui Cristian Pârvan

Scumpirile preţurilor carburanţilor de la finalul săptămânii trecute, la doar cinci săptămâni de la majorările în domeniu care au avut loc în ianuarie, se vor resimiţi, asemeni tuturor celorlalte creşteri de tarife din sectorul utilităţilor, în buzunarele noastre.

Transportatorii, oamenii de afaceri, producătorii din industria alimentară, chiar şi benzinarii particulari ne-au spus, la unison, că sunt loviţi de creşterile preţurilor operate zilele trecute de toţi marii jucători din piaţă la benzină şi motorină. Aceştia ne-au precizat, însă, că marjele mici de profit, care oricum se află în scădere, nu le permit să suporte majorările de tarife, urmând ca ele să se regăsească în preţurile finale ale produselor şi serviciilor prestate.

Creşterea preţurilor carburanţilor va conduce la creşterea inflaţiei, ne-a spus Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR): "Este evident că majorarea preţurilor la benzină şi motorină, ca şi creşterile la utilităţi, unde există monopol şi unde oamenii nu au niciun control, vor duce la creşterea inflaţiei. Simultaneitatea acestor creşteri nu poate fi suportată de producători, care lucrează cu marje de profit de 3-4%".

În opinia lui Cristian Pârvan, producătorii din industrie au două variante: să crească preţurile sau să dea faliment.

Domnia sa este de părere că "ar trebui impozitate profiturile obţinute din creşterile de preţ valorificate din poziţia de monopol". O altă soluţie ar fi ca statul să susţină înfiinţarea a încă două lanţuri de benzinării: "În condiţiile în care preţurile carburanţilor cresc într-un aşa ritm, Guvernul ar trebui să mărească accizele la maximul european".

Ion Tache: "Noi suntem în pielea cumpărătorilor"

Benzinarii particulari se plâng şi ei de majorările de preţ care au loc periodic la carburanţi.

"Să nu ne confundaţi cu marile companii din ţară. Noi suntem în pielea cumpărătorilor. Cumpărăm produse petroliere şi le distribuim. Suntem obligaţi să ne vindem carburanţii la un preţ care să fie la nivelul pieţei. În acest fel, câştigul nostru este atât de mic, încât, dacă nu mai avem o altă afacere în spate, benzinăriile rămân simple afaceri de familie. Câştigul nostru aproape nu ne acoperă cheltuielile. Acum, dacă un benzinar care are o benzinărie cu şase pompe scoate 20.000-30.000 de euro pe an, este excepţional, în condiţiile în care, dacă piaţa ar funcţiona normal, profitul ar trebui să ajungă la peste 100.000 de euro", ne-a declarat Ion Tache, preşedintele Asociaţiei Benzinarilor Particulari din România.

Potrivit domniei sale, "piaţa carburanţilor nu funcţionează normal de acum câţiva ani". Vânzările benzinarilor particulari au scăzut, în acest an comparativ cu aceeaşi perioadă alui 2011, cu circa 40%, iar numărul benzinarilor înscrişi în Asociaţie a scăzut de la 468, în 1995, la 290, în prezent, ne-a mai spus Ion Tache: "Benzinarii particulari sunt pe ducă, sunt la limită, iar dacă mărim preţurile, cetăţenii ne bagă în aceeaşi oală cu cei care produc şi fac preţul pieţei".

Minea: Scumpirea benzinei se va regăsi în coşul consumatorilor, iar consumul va scădea

Este absolult normal ca orice majorare de preţ să intre în coşul final al consumatorului, ne-a declarat Sorin Minea, preşedintele "Romalimenta": "Nu ştiu când şi cu cât vor creşte preţurile alimentelor, pentru că nu ştiu cu cât se vor scumpi materiile prime. Vom vedea la sfârşitul lunii care vor fi cheltuielile, iar săptămâna viitoare acestea se vor regăsi în preţurile finale".

Domnul Minea consideră că aceste majorări vor duce la scăderea consumului, adăugând că scumpirea benzinei şi a motorinei nu poate fi suportată de producătorii din alimentaţie: "O discuţie despre profit este iluzorie. Anul trecut nu am avut profit, anul acesta luptăm pentru supravieţuire, nu avem din ce să susţinem preţurile crescute la carburanţi".

Hagiu: Tarifele transportatorilor trebuie să crească imediat după scumpirile carburanţilor

Transportatorii trebuie să-şi crească imediat tarifele pentru serviciile prestate, susţine Florin Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), opinând că, în caz contrar, aceştia nu ştiu să-şi facă meseria: "Atâta vreme cât creşterile de cost, de orice fel ar fi acestea, nu se vor regăsi în preţurile finale ale serviciilor prestate de transportatori şi aceştia nu vor avea clauze clare în contractele cu cu beneficiarii în ceea ce priveşte majorările de cost, transportatorii nu vor avea profit. Dacă nu aplică aceste două reguli, înseamnă că nu ştiu să-şi facă meseria". Domnia sa susţine că marja de profit în rândul operatorilor de transport este, "în cazurile fericite", de 4-5%.

Toate marile companii petroliere din ţara noastră au scumpit benzina şi motorina, la sfârşitul săpămânii trecute, ca urmare a evoluţiei cotaţiilor internaţionale de pe piaţa petrolului.

Prima companie care a anunţat, joi, noile creşteri de tarif la carburanţi a fost "Petrom", după care, vineri, "Rompetrol", MOL şi "Lukoil" au scumpit şi ei benzina şi motorina.

Ultima modificare a preţurilor practicate de petrolişti a fost în perioada 12-13 ianuarie 2012.

Principalele componente ale preţului carburanţilor sunt TVA, acciza, costurile logistice, costurile de operare reţea de distribuţie, costul materiei prime, costurile financiare şi adaosul comercial.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. ...spre deosebire de cel cu motor cu ardere interna, care are randament de 20% - 4/5 din carburant arde doar pentru incalzirea atmosferei!

    1. Dar masjina cat costa? Si cat poate merge cu "plinul" facut? Ci cum se comporta in conditii extreme, la -20Grade, de ex? Mai e cale lunga pan' departe, stimabile, zice o vorba din batrani...

      Daca s-ar dezvolta infrastructura, n-ar fi nici o problema cu "plinul". Tu de cate ori ai mers cu masina ta la -20 gr. Celsius "fara probleme"? Costul e mai mic! - fara injector, pompa de benzina, cutie de viteze, radiator etc. Vezi ca nu te pricepi?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa FONDURI EUROPENE
DTLAWYERS
BTPay
ADAMA

Curs valutar BNR

29 Oct. 2020
Euro (EUR)Euro4.8747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1588
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4016
Gram de aur (XAU)Gram de aur251.2556

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

AAGES GROUP
syngenta
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
14 Noiembrie - Noaptea Muzeelor
Legal Accelerators
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie