dm drogerie markt prezintă pentru prima dată un raport comun de sustenabilitate pentru toate cele 14 ţări ale grupului, conform unui comunicat emis redacţiei. Documentul evidenţiază progresul în direcţia atingerii obiectivului de emisii nete zero până în 2045 şi măsurile adoptate pe întreg lanţul de valori pentru reducerea impactului asupra mediului.
Raportul pentru exerciţiul financiar 2023/2024, lansat pe 11 iunie 2025, subliniază tranziţia accelerată a companiei către modele de afaceri mai responsabile. În 2023, 67% din energia utilizată de grup provenea din surse regenerabile, iar 78 de locaţii - magazine, birouri şi centre logistice - sunt deja alimentate cu energie fotovoltaică.
Printre proiectele inovatoare se numără şi parteneriatul cu LanzaTech, prin care CO₂ rezultat din procese industriale este reciclat şi transformat în bioetanol utilizat la fabricarea ambalajelor din plastic. Astfel, o treime din plasticul din sticla de detergent Denkmit Ultra Sensitive provine din emisii reciclate.
Reducerea ambalajelor şi utilizarea de materiale reciclate reprezintă un alt pilon important al strategiei. În 2023, cantitatea de plastic utilizată pentru ambalarea produselor de marcă proprie a scăzut cu aproape 30% faţă de 2018, iar 43% din materialul folosit provenea din plastic reciclat.
În paralel, dmBio, brandul de produse ecologice al companiei, continuă să se extindă rapid. Cu 650 de produse certificate EU-Bio şi o pondere de 81% în veniturile din sectorul alimentar, dmBio se poziţionează ca un promotor al alimentaţiei sustenabile accesibile.
„Nu este doar o promisiune, ci un angajament real faţă de mediu şi de comunităţile în care activăm”, a declarat Cristian Crişan, administrator dm România. La rândul său, Ivana Martinakova, CEO dm România, a subliniat că raportul nu este un exerciţiu birocratic, ci o expresie a transparenţei şi a colaborării internaţionale în jurul unei viziuni comune.
Grupul dm îşi bazează strategia pe patru direcţii - evaluare, evitare, reducere şi creare de valoare ecologică - şi colaborează cu 94% dintre partenerii săi de producţie pentru a asigura provenienţa sustenabilă a materiilor prime şi aplicarea codului de sustenabilitate al companiei.