China avansează rapid în tranziţia către vehicule electrice, Europa îşi recalibrează strategia, iar SUA se confruntă cu stagnare, arată cea mai recentă ediţie a raportului EY Mobility Lens Forecaster, transmisă printr-un comunicat de presă.
Potrivit prognozelor, boom-ul vehiculelor hibride plug-in va împinge cota de piaţă a propulsiei alternative din China la 50% până în 2025, urmând ca vânzările de automobile electrice pe baterii (BEV) să depăşească 50% până în 2033. Deşi ponderea Chinei în vânzările globale de BEV va scădea de la 70% la 54% până în 2050, ţara va rămâne liderul pieţei mondiale.
În SUA, tranziţia este întârziată de costurile ridicate, incertitudinile legislative şi lipsa infrastructurii. EY estimează că pragul de 50% pentru BEV va fi atins abia în 2039, cu cinci ani mai târziu decât prognoza anterioară. Hibridele vor rămâne populare, atingând un vârf de 34% din vânzări până în 2034.
Europa traversează o perioadă de încetinire până în 2027, pe fondul reducerii stimulentelor şi al presiunilor economice. Totuşi, normele mai stricte privind emisiile de CO₂ şi apariţia unor modele mai accesibile ar urma să stimuleze redresarea, BEV-urile depăşind 50% din piaţă până în 2032.
„Tranziţia către vehiculele electrice avansează, dar neuniform. SUA se confruntă cu incertitudini legislative, Europa se află pe o traiectorie de redresare constantă, iar China beneficiază de politici stabile şi de un ecosistem solid pentru vehiculele electrice”, a declarat Constantin M. Gall, lider EY Global Aerospace, Defense & Mobility.
Opinia Cititorului