Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a anunţat, potrivit unui comunicat din 15 octombrie 2025, că a livrat peste 3,4 milioane de comenzi către 233.000 de gospodării în cei patru ani de activitate. Serviciul marchează aniversarea cu reduceri de până la 50% la toate categoriile de produse, consolidându-şi poziţia pe piaţa cumpărăturilor alimentare online, devenite parte din rutina urbană a românilor.
În total, clienţii Freshful au economisit peste 6,8 milioane de ore - echivalentul a 787 de ani - prin alegerea livrărilor online, iar un client a economisit, în medie, 50 de ore şi 435 de lei anual prin reduceri şi promoţii. Abonaţii Genius, care reprezintă peste 80% din baza de clienţi activi, au economisit suplimentar aproximativ 265 de lei pe an datorită livrărilor gratuite.
„În patru ani, Freshful a trecut de la idee la obicei. Cumpărăturile alimentare online au devenit parte din rutina urbană, iar faptul că tot mai mulţi clienţi aleg să revină constant în aplicaţie ne arată că acest model nu mai este o alternativă, ci o preferinţă”, a declarat Tudor Mihăilescu, General Manager Freshful.
Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 380 de lei, iar un client fidel a plasat, în medie, 2,5 comenzi pe lună. Cele mai populare produse comandate au fost pătrunjelul, mărarul, brânza Cottage, avocado eco, afinele şi castraveţii Cornichon. În 2024, Freshful a livrat 3,5 milioane de kilograme de fructe şi legume, dintre care 72% provenite din România.
Freshful a continuat investiţiile în sustenabilitate, prin lansarea serviciului „Verde cu Freshful”, care permite returnarea ambalajelor SGR direct de la domiciliu. În mai puţin de un an, au fost colectate 13,8 milioane de ambalaje, iar serviciul este folosit de 50.000 de clienţi. Totodată, categoria „Save Me” a permis salvarea a 300 de tone de alimente în ultimul an, prin vânzarea produselor cu termen scurt de valabilitate la preţuri reduse.
Curierii Freshful au parcurs 7,3 milioane de kilometri în 2024, cu o eficientizare de 20% faţă de anii anteriori, în timp ce flota frigorifică a crescut cu 33%, ajungând la 181 de vehicule. Timpul mediu de livrare este de 3-4 ore de la plasarea comenzii, iar în perioadele de vârf, precum sărbătorile, au fost livrate până la 5.500 de comenzi într-o zi.
Echipa Freshful numără aproximativ 770 de angajaţi, care coordonează întregul lanţ operaţional al platformei - de la depozitare şi logistică până la livrare şi experienţa digitală a clientului.
Opinia Cititorului