INS: Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a scăzut cu 7,5%, în primul trimestru din 2025

M.P.
Miscellanea / 27 iulie, 15:52

INS: Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a scăzut cu 7,5%, în primul trimestru din 2025

Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a fost, în primul trimestru din 2025, de 16,102 milioane, în scădere cu 7,5% comparativ cu perioada similară din 2024, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, relatează Agerpres, de la care precizăm următoarele.

Potrivit sursei citate, parcursul pasagerilor a scăzut în perioada menţionată cu 8,1%.

În ceea ce priveşte transportul feroviar de mărfuri, volumul mărfurilor a înregistrat o scădere cu 18,5% faţă de trimestrul I 2024, consemnându-se creştere doar la tranzit, cu 47,7%. Au fost transportate 9,034 milioane tone mărfuri, din care 79,9% în transport naţional.

Ponderi semnificative în totalul mărfurilor transportate au fost înregistrate pentru diviziunile cocs, produse rafinate din petrol (26,5%) şi cărbune şi lignit; ţiţei şi gaze naturale (21,4%). În ceea ce priveşte parcursul mărfurilor, 36% din total este diviziunea cocs, produse rafinate din petrol şi 9,4% metale de bază; produse fabricate din metal, cu excepţia maşinilor şi a echipamentelor.

INS subliniază că majoritatea indicatorilor tehnico-economici de utilizare a parcului de vehicule în transportul feroviar au înregistrat o evoluţie negativă comparativ cu trimestrul I 2024, o

dinamică pozitivă înregistrând doar următorii indicatori: timpul mediu de rulaj al vagoanelor de marfă (zile) - creştere cu 23,5%; viteza medie comercială a trenurilor de marfă (km/h) - creştere cu 1,4%.

Evoluţii negative faţă de trimestrul au fost înregistrate la: parcursul mediu zilnic al vagoanelor de marfă (km/zi) - scădere cu 30,4%; vagoane încărcate intrate din străinătate (mii vagoane) - scădere cu 17,5%; parcursul mediu zilnic al locomotivelor folosite pentru transportul mărfurilor (km/zi) - scădere cu 14,9%; vagoane încărcate pe reţeaua CFR (mii vagoane) - scădere cu 11,1%; parcursul automotoarelor (mii automotoare-km) - scădere cu 5,6%; viteza medie comercială a trenurilor de pasageri (km/h)- scădere cu 2,5%; greutatea medie brută a vagoanelor de marfă (tone/tren) - scădere cu 2,1% etc.

Opinia Cititorului ( 3 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. un " bronzat" lider sindical de la CFR de prin moldova plangea in 2022 cand era nevoie de transporturi masive pe calea ferata din Ucraina pana in portul Constanta, pentru ca nu era de acord sa munceasca,am ramas perplex ,nu intelegeam avem de munca si nu vrem ??? cum vine asta cand noi ne " batem" la licitatii pentru lucrari,vanzari de echipamente,sisteme IT dotari de mobilier etc, asta este preprezentantul sistemului parazitar bugetar si a inteprinderilor falimentare de stat.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. care posteaza in articolele de mai jos si scrie cu majuscule in limbajul kominternist ,infierand cu manie proletara pe dusmanul numarul 1 al Romaniei Dragos Anastasiu , niciun parazit nu trage concluzia ( nu vrea sa se afle adevarul) ca gunoiele analfabete lucratori la buget traiesc numai din spagi ,garda financiara asta a facut timp de 25 de ani spaga ,multa spaga pana cand multinationalele au eliberat factura ,bon fiscal pentru orice si s-a oprit spaga, asta ii doare pe boii cu diplome angajati la stat repetentii clasei pe post de meleteni,apvisti,judecatori, procurori, pensionati la 40 de ani cu pensii nemeritate de 10 ori mai mari decat un pensionar iesit la limita de varsta si cu vechime de 30 de ani, boii astia cu patru clase terminate cu greu au muncit 20 de ani si primesc pensie 40 de ani fata de 13-15 ani pentru un pensionar obisnuit si in suma de 3-4 ori mai mare , aceasta ticalosie trebuie sa inceteze.

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Si cum ramine cu trazitia verde, in care toate animalele bipede au voie sa circule doar cu trenu pentru salvarea planetei? Sau este vorba despre doar despre un bilet dus catre fabriceile unde se face produsul verde? Slava Ucraina! Slava UE! Slava Ursula! Slava Mucusorul idiot!

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0708
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3213
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4251
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8168
Gram de aur (XAU)Gram de aur464.9428

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
connecting.careers
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb