În contextul Zilei Internaţionale a Experienţei Clienţilor (CX Day), o iniţiativă globală care promovează importanţa experienţei clientului în succesul organizaţiilor, România devine punctul de referinţă regional prin CX Conference Bucharest 2025, eveniment organizat de Customer Experience România sub coordonarea Gabrielei Ciupitu, lider recunoscut la nivel global în domeniul Customer Experience (CX).
Desfăşurat pe 14-15 octombrie, evenimentul aduce la Bucureşti lideri internaţionali, specialişti locali şi cele mai recente cercetări privind percepţia şi practicile CX pe piaţa românească, respectiv Customer Centricity Index, realizat în parteneriat cu Ipsos, şi CX Maturity Study 2025, derulat împreună cu Staffino.
Studii şi schimb de experienţă cu liderii locali şi internaţionali
Ediţia din 2025 marchează lansarea a două cercetări esenţiale pentru piaţa locală. Customer Centricity Index, realizat în parteneriat cu Ipsos, oferă o imagine detaliată asupra modului în care clienţii percep brandurile din industrii precum retail, servicii financiare, energie sau telecom.
Dincolo de nivelul de satisfacţie, studiul analizează consistenţa proceselor, relevanţa canalelor digitale şi calitatea interacţiunilor directe, iar rezultatele vor fi recunoscute în cadrul Customer Centricity Gala, care premiază companiile cu performanţe remarcabile în relaţia cu clienţii.
În paralel, CX Maturity Study 2025, derulat împreună cu Staffino, evaluează gradul de maturitate al organizaţiilor din România şi Republica Moldova, având în vedere şase piloni fundamentali: strategie, cultură centrată pe client, employee journey, customer journey, vocea clientului şi tehnologii. Concluziile preliminare arată o evoluţie semnificativă în zona digitală, dar şi faptul că cultura organizaţională rămâne principalul blocaj în dezvoltarea unor experienţe coerente şi sustenabile.
Ambele cercetări confirmă o tendinţă comună: companiile care investesc în cultura experienţei şi în implicarea angajaţilor au rezultate mai bune în retenţia clienţilor şi în performanţa financiară.
Insight-urile celor două cercetări şi discuţiile din cadrul CX Conference Bucharest 2025 trasează câteva direcţii clare pentru anii următori. Inteligenţa artificială accelerează procesele şi simplifică interacţiunile, însă clienţii continuă să caute conexiuni autentice şi personalizate. Loialitatea devine tot mai fragilă, o singură experienţă negativă poate anula ani de investiţii într-un brand. În acelaşi timp, CX şi EX sunt interdependente: angajaţii implicaţi sunt premisa pentru clienţi mulţumiţi, iar măsurarea impactului devine esenţială, întrucât companiile care nu corelează experienţa clientului cu performanţa financiară riscă să rămână în urmă.
Lideri internaţionali la Bucureşti: de la AI la empatie
CX Conference Bucharest 2025 va aduce pe scenă nume importante ale comunităţii globale CX: Ian Golding, unul dintre cei mai respectaţi consultanţi CX la nivel mondial, Bruce Temkin, fondatorul TemkinSight şi pionier al disciplinei Customer Experience, şi Olga Potaptseva, CEO European Customer Consultancy şi expert în transformarea culturilor organizaţionale.
Lor li se alătură profesionişti locali precum Andreea Coca (Pluxee România), Mihai Ciută (Raiffeisen Bank România), Oana Aftenii (RetuRO), Gabriela Roşca (Smart HR), Alina Dimbean (Delgaz Grid), Roxana Craciun (Medicover), Ileana Alexandru (Mega image) precum si Ewelina Pabich-Dabrowska si Patrycja Kazmierska de la BNP Paribas Polonia.
Pe 14 octombrie, conferinţa principală va avea loc la Le Château (Strada Turturelelor 11, Sector 3, lângă Piaţa Alba Iulia), într-un format dedicat prezentărilor, dezbaterilor şi studiilor de caz care explorează legătura dintre tehnologie, cultură organizaţională şi experienţa clientului.
Ziua de 15 octombrie va fi dedicată CX Workshops, găzduite de Maidan Spaţiul (Bulevardul Expoziţiei 2, Sector 1), unde participanţii vor lucra alături de experţi internaţionali şi locali pentru a găsi răspunsuri la întrebările lor în sesiunea de mentorat cu Ian Golding, pentru a transpune CX în relaţia cu clienţii B2B pentru rezultate de business în creştere cu Olga Potaptseva şi pentru a crea viziunea experienţei clientului în 2035 împreuna cu Bulent Duagi şi Gabriela Ciupitu.
Agenda conferinţei include sesiuni de dezbatere, studii de caz şi workshopuri aplicate despre integrarea AI în procesele CX fără pierderea dimensiunii umane, cultura organizaţională ca motor al loialităţii, dar şi corelarea experienţei clientului (CX) cu experienţa angajaţilor (EX) şi cu rezultatele de business.
Înscrierile sunt deschise pe www.cx-conference.ro.
Opinia Cititorului