Ministrul japonez al Agriculturii demisionează în urma unei gafe cu privire la orez, aliment de bază care a ajuns la un preţ istoric

M.P.
Miscellanea / 21 mai

Ministrul japonez al Agriculturii demisionează în urma unei gafe cu privire la orez, aliment de bază care a ajuns la un preţ istoric

Ministrul japonez al Agriculturii, Taku Eto, a demisionat, miercuri, după ce comentariile pe care le-a făcut săptămâna aceasta cu privire la orez au declanşat o furtună de critici din partea alegătorilor şi a parlamentarilor, reprezentând o nouă provocare pentru guvernul în dificultate al prim-ministrului Shigeru Ishiba, relatează Reuters, de la care transmitem următoarele.

Eto se află într-o situaţie dificilă de când presa a dezvăluit comentariile pe care le-a făcut la o petrecere de strângere de fonduri politice din weekend, afirmând că "nu a trebuit niciodată să cumpere orez" datorită cadourilor primite de la susţinători.

Comentariul a dus la o frenezie de critici din partea alegătorilor, deja supăraţi pe preţul istoric ridicat al alimentului de bază din cauza unei recolte slabe şi a cererii crescute din cauza boom-ului turismului.

"Am făcut o remarcă extrem de nepotrivită într-un moment în care cetăţenii suferă din cauza creşterii preţurilor la orez", a declarat Eto reporterilor, după ce şi-a prezentat demisia la biroul prim-ministrului.

Radiodifuzorul public NHK şi alte mass-media au raportat că fostul ministru al mediului Shinjiro Koizumi îl va înlocui.

Dublarea preţului orezului faţă de acum un an a devenit o preocupare majoră pentru alegătorii japonezi, obişnuiţi de mult timp cu ani de deflaţie şi care suferă din cauza salariilor încă scăzute ajustate la inflaţie.

Guvernul a luat măsuri începând cu luna martie pentru a controla preţurile, eliberând orez din stocurile sale de urgenţă, însă măsurile au avut un impact redus.

Datele de luni au arătat că preţurile cu amănuntul au crescut din nou în săptămâna care s-a încheiat la 11 mai, după ce au scăzut pentru prima dată în 18 săptămâni. Acest lucru a determinat din ce în ce mai mult comercianţii cu amănuntul şi consumatorii să caute orez străin, mai ieftin.

Atacându-l pe Eto pentru tonul său surd şi pe Ishiba pentru refuzul iniţial de a-l demite, partidele de opoziţie au convenit să ia în considerare depunerea unei moţiuni de cenzură împotriva ministrului Agriculturii.

Honda reduce investiţiile în maşini electrice din cauza cererii scăzute şi se concentrează pe modele hibride

Honda Motor a anunţat marţi că va reduce investiţiile în vehicule electrice (EV), pe fondul scăderii cererii, şi va miza în schimb pe vehiculele hibride, tot mai populare, urmând să lanseze o serie de modele hibride reproiectate în următorii ani, potrivit Reuters, de la care transmitem următoarele informaţii.

Al doilea cel mai mare constructor auto din Japonia după Toyota a renunţat la obiectivul ca vehiculele electrice să reprezinte 30% din vânzările sale până în anul fiscal 2030. CEO-ul Toshihiro Mibe a declarat că, în actualul context, estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar aproximativ 20% din vânzările Honda până atunci.

Ca parte a noii strategii, Honda a redus cu 30% planul de investiţii în electrificare şi software până în 2030, la 7 trilioane yeni (circa 48,4 miliarde dolari).

Compania se alătură astfel altor producători auto globali care îşi temperează entuziasmul faţă de EV-uri, într-un moment în care cererea se orientează tot mai mult spre hibride, iar autorităţile din diferite ţări relaxează termenele pentru atingerea obiectivelor privind emisiile şi vânzările de maşini electrice. De exemplu, fostul preşedinte american Donald Trump a revocat un ordin executiv al administraţiei Biden care impunea ca toate vehiculele noi vândute până în 2030 în SUA să fie electrice.

Honda intenţionează să lanseze 13 modele hibride de nouă generaţie începând cu 2027. În prezent, compania vinde peste 12 modele hibride la nivel global, dintre care doar trei în SUA: Civic (versiunile hatchback şi sedan), Accord şi CR-V. De asemenea, plănuieşte dezvoltarea unui sistem hibrid pentru modele de mari dimensiuni, care vor fi lansate în a doua jumătate a deceniului.

Până în 2030, Honda vizează vânzări de 2,2-2,3 milioane de vehicule hibride, în creştere masivă faţă de cele 868.000 vândute anul trecut, dintr-un total de 3,8 milioane de unităţi comercializate.

La începutul lunii mai, compania a anunţat că amână cu aproximativ doi ani planul de 15 miliarde dolari canadieni (10,7 miliarde USD) pentru construirea unei fabrici de producţie EV în Ontario, Canada, tot din cauza cererii reduse.

Totuşi, Honda şi-a menţinut obiectivul ca până în 2040 toate vânzările de maşini noi să provină din vehicule complet electrice sau cu celule de combustie.

Alţi constructori care au redus investiţiile în EV includ Nissan, care a abandonat luna aceasta proiectul construirii unei fabrici de baterii de 1,1 miliarde de dolari în insula Kyushu, şi Jaguar Land Rover, care ar fi renunţat la planurile de producţie de EV-uri în noua fabrică de 1 miliard de dolari a companiei-mamă Tata Motors din sudul Indiei.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
fngcimm.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.0730
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4781
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4280
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0028
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.6088

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
targulnationalimobiliar.ro
aicps.ro
tibco.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
energyexpo.ro
ccib.ro
antiquemarket.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb