Cei 49 de furnizori activi de telefonie fixă, în cea de-a doua jumătate a anului 2011 au crescut numărul de linii de acces şi numărul de abonaţi, însă volumul de trafic şi durata medie a unui apel au scăzut comparativ cu semestrul anterior, potrivit datelor Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)
Astfel, numărul de linii de acces (posturi telefonice) a crescut în anul 2011 până la 4,69 milioane, cu 4%, aceeaşi creştere procentuală fiind înregistrată şi de numărul de abonaţi, care a ajuns la 4,04 milioane.
Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 24,6%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a ajuns la 54,1%.
Din cele 4,69 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,84 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (+3,8% comparativ cu sfârşitul anului 2010), în timp ce 0,85 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în creştere cu 5,4% faţă de anul 2010).