Parlamentul European a respins moţiunea împotriva Comisiei Europene

S.B.
Internaţional / 10 iulie, 13:20

Parlamentul European a respins moţiunea împotriva Comisiei Europene

Moţiunea de cenzură iniţiată de eurodeputatul român Gheorghe Piperea (AUR) a fost respinsă joi, la Strasbourg, cu o largă majoritate de Parlamentul European, cu voturi 360 de voturi împotrivă, 175 de voturi pentru şi 18 abţineri, potrivit Agerpres.

În total au fost prezenţi la vot 553 de eurodeputaţi.

Opinia Cititorului ( 13 )

  1. mecanismele fiscale europene sunt contabile, nu umane

    1. O analiză critică a deciziei Comisiei Europene privind continuarea procedurii de deficit excesiv împotriva României — concentrată strict pe criteriile de la Maastricht și ignorând dimensiunea socială, nivelul de trai și bunăstarea cetățenilor — este nu doar justificată, ci necesară pentru o dezbatere democratică echilibrată în UE. Iată câteva puncte esențiale:

      1. Critica fundamentală: mecanismele fiscale europene sunt contabile, nu umane 

      Criteriile de la Maastricht, în special cel privind un deficit bugetar sub 3% din PIB și o datorie publică sub 60%, sunt norme tehnocrate, construite în anii ’90, într-un alt context economic și geopolitic. Ele: 

      •Nu iau în calcul nivelul real de dezvoltare al statelor membre; 

      •Nu măsoară nivelul de trai, sărăcia, inegalitatea sau gradul de acces la servicii publice; 

      •Ignoră complet indicatori precum fericirea cetățenilor, calitatea vieții, coeziunea socială, stabilitatea socială. 

      Aceste criterii pot funcționa bine în economii mature și stabile (precum Germania sau Țările de Jos), dar devin nocive sau regresive când sunt aplicate mecanic unor economii aflate în proces de recuperare precum România. 

      2. Efectele potențial negative ale ajustării bugetare stricte 

      O ajustare bazată exclusiv pe frânarea cheltuielilor publice riscă să: 

      •Slăbească serviciile publice (sănătate, educație, infrastructură socială); 

      •Înghețe salariile și pensiile în termeni reali, afectând milioane de cetățeni; 

      •Limiteze investițiile în dezvoltare și reducerea decalajelor regionale; 

      •Crească tensiunile sociale și radicalizarea politică în rândul celor care nu simt „beneficiile stabilității fiscale”. 

      Astfel, un proces de consolidare fiscală prea dur poate agrava exact dezechilibrele pe care UE susține că vrea să le corecteze: fragmentarea, lipsa de coeziune, polarizarea economică. 

      3. O viziune alternativă: bugetul public ca instrument de bunăstare, nu doar de echilibru 

      Un stat nu este o corporație care urmărește profit și echilibru contabil. Bugetul public este un instrument politic și social, menit să: 

      •Susțină coeziunea și echitatea; 

      •Corecteze inegalități istorice sau structurale; 

      •Investească în capital uman și capital public; 

      •Garanteze un minim de demnitate economică pentru toți cetățenii, nu doar pentru cei care „produc PIB”. 

      Astfel, o abordare economică sustenabilă nu trebuie să fie strict orientată spre „disciplină fiscală”, ci trebuie să echilibreze: Responsabilitatea bugetară,  

      Cu Investiția în bunăstare, și  

      Protecția socială. 

      4. O critică morală și politică: Cine plătește prețul ajustării? 

      Ajustările bugetare de tip Maastricht nu afectează în mod egal toate categoriile sociale. În practică, ele tind să: 

      •Protejeze capitalul și marile interese economice, care beneficiază oricum de regimuri fiscale favorabile; 

      •Împovăreze clasa de mijloc și categoriile vulnerabile, prin: 

      oReduceri de beneficii; 

      oLipsă de investiții în locuri de muncă de calitate; 

      oCreșteri indirecte de taxe sau contribuții. 

      În esență, se cere solidaritate de jos în sus, fără o discuție reală despre redistribuirea echitabilă a poverii fiscale sau despre justiția socială. 

      5. Critica conceptuală: unde e „fericirea cetățeanului european”? 

      UE are o strategie numită Economie în serviciul oamenilor și promovează obiectivele de dezvoltare durabilă (SDG), care includ: 

      •Reducerea sărăciei; 

      •Accesul la educație, sănătate și locuire decentă; 

      •Reducerea inegalităților; 

      •Stabili tate și satisfacție în viața personală și profesională. 

      Dar în practică, când vine vorba de politica fiscală, se aplică doar o logică restrictivă, contabilă, inflexibilă. Nu există indicatori de fericire, echitate sau bunăstare în procedura de deficit excesiv. 

      Concluzie și poziționare recomandată pentru România 

      România trebuie să respecte regulile europene, dar poate și trebuie să ridice aceste dileme în Consiliu și în dialogul cu Comisia, pledând pentru: 

      1.O aplicare flexibilă și adaptată la context a procedurii de deficit excesiv; 

      2.Un calendar realist de ajustare, care să permită protejarea categoriilor vulnerabile; 

      3.Introducerea de indicatori suplimentari (nivelul de trai, calitatea vieții) în evaluările macroeconomice; 

      4.Un pact social nou, care să lege disciplina fiscală de investiții în oameni și în viitor.

    Spectacolul sovietic a fost succint.

    1. Aurarii au fost respinși chiar de colegii lor de grup.

      :)))) 

    2 la 1 nu mi se pare "largă majoritate".

    1. Ție îți plac majoritățile ruse, partid unic, președinte ales cu 100%.

      ...

    Sa dispară aceasta CE ! O porcărie....

    1. Să vină Rusia mare, ea e frumoasă.

      O țară în care trebuie să ai grijă ce zici c atele îți vine cheful să te sinucizi.

      Hai în Rusia dacă nu îți place în UE. 

      pai asta vor si la noi izolationistii

      Vezi ca degeneratul macrou isi sinucide toti criticii; azi pe Olivier Marleix

    ”larga majoritate ” fripturisti momiți cu banii care au luat locul celor din usaid soroș .

    1. absolut

Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
SHE LEADS - Gala Excelenţei în Business
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0810
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3461
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4596
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8849
Gram de aur (XAU)Gram de aur466.3616

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
industrylink.eu
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb