Companiile de top din domeniul bunurilor de larg consum şi al comerţului cu amănuntul din Europa Centrală şi de Est, inclusiv în ţara noastră, sunt îngrijorate că riscul furtului de date este în creştere, potrivit unui studiu recent realizat de KPMG.
Studiul a relevat că marea majoritate a respondenţilor percep riscul furtului de date ca semnificativ pentru afacerile lor. Totodată, mai mult de jumătate din respondenţi consideră că riscul furtului de date va creşte în următorii trei ani.
De asemenea, cei mai mulţi respondenţi nu dispun de un proces formal de evaluare a riscurilor legate de furtul de date din cadrul organizaţiei lor. Mulţi dintre respondenţi nu sunt mulţumiţi de măsurile implementate pentru diminuarea riscului de furt de date.
Potrivit studiului, angajaţii prezintă cel mai mare risc ca posibili autori ai furturilor de date, iar dintre angajaţi, managerii de nivel mediu reprezintă categoria cu cel mai mare risc perceput.
Jimmy Helm, Coordonatorul serviciilor de investigare a fraudelor din cadrul KPMG în Europa Centrala şi de Est, a comentat: "Rezultatele studiului reflectă recunoaşterea de către companii a faptului că angajaţii prezintă cel mai mare risc ca posibili autori ai furturilor de date deoarece, inevitabil, au acces la informaţii sensibile pentru companie ca parte a activităţilor lor obişnuite. Investigaţii recente pe care le-am desfăşurat pentru clienţi indică faptul că acest risc este amplificat de presiunea pe care situaţia economica din ECE o pune pe umerii angajatului. Acesta poate fi în situaţia de a-şi vedea locul de munca ameninţat din ce în ce mai mult şi care este mai dispus ca niciodată să folosească aceste informaţii pentru câştiguri materiale sau chiar pentru a-şi asigura un loc de muncă într-o firmă concurentă."