Suspendarea permisului într-un stat UE va fi recunoscută la nivelul întregii Uniuni

T.B.
Miscellanea / 22 octombrie, 14:56

Suspendarea permisului într-un stat UE va fi recunoscută la nivelul întregii Uniuni

Parlamentul European a aprobat marţi două reforme majore ale normelor de circulaţie ale UE - una care asigură aplicarea interdicţiilor privind şoferii imprudenţi în toate statele membre, iar cealaltă introduce permise digitale şi standarde de testare actualizate, transmite Euronews.

În cadrul sistemului actual, un şofer căruia i s-a interzis permisul de conducere pentru o infracţiune rutieră într-o ţară a UE poate adesea continua să conducă în altă parte, inclusiv în ţara care i-a eliberat permisul.

Deoarece nu există o suspendare automată la nivelul UE, aproximativ 40% din infracţiunile de conducere comise în străinătate rămân nepedepsite.

Noua lege prevede că o „interdicţie de a conduce” emisă într-o ţară a UE va produce efecte în întreaga UE, chiar dacă permisul a fost emis în altă parte.

Astfel de descalificări se aplică în cazul infracţiunilor grave de siguranţă rutieră, inclusiv conducerea sub influenţa alcoolului, viteza excesivă, conducerea sub influenţa drogurilor şi încălcările care au ca rezultat decesul sau vătămările corporale grave.

Odată ce un stat membru impune o descalificare, acesta trebuie să notifice ţara emitentă a permisului utilizând un certificat standard al UE.

Acesta din urmă are apoi la dispoziţie 15 zile pentru a retrage permisul - interzicându-i efectiv contravenientului să conducă oriunde în UE pe durata interdicţiei.

Există, totuşi, unele excepţii. O ţară poate refuza să aplice descalificarea unui alt stat dacă infracţiunea nu ar avea aceeaşi pedeapsă conform propriilor legi.

De exemplu, pragurile pentru conducerea sub influenţa alcoolului variază foarte mult în UE: unele ţări retrag permisele pentru orice nivel detectabil de alcoolemie, în timp ce altele permit cantităţi limitate.

În mod similar, o contravenţie privind viteza excesivă poate declanşa o suspendare la nivelul UE doar dacă şoferul a depăşit limita de viteză locală cu cel puţin 50 km/h, deoarece regulile diferă de la o ţară la alta - iar în Germania, anumite autostrăzi nu au nicio limită.

Ricci a declarat pentru Euronews că Parlamentul European a trebuit să accepte aceste compromisuri pentru a asigura adoptarea proiectului de lege, dar a insistat că rezultatul este un pas major înainte.

„Decizia de suspendare şi retragere va fi recunoscută şi aplicată în întreaga Europă”, a declarat el.

Un permis de conducere digital pentru şoferii europeni

A doua lege actualizează normele UE privind permisele de conducere într-un sens mai larg, introducând permise digitale, noi cerinţe privind testele şi limite de vârstă mai mici pentru şoferii profesionişti.

Permisul digital, accesibil prin intermediul smartphone-ului, va deveni treptat formatul principal al UE - deşi şoferii pot solicita în continuare un card fizic.

Noii şoferi se vor confrunta cu o perioadă de probă de minimum doi ani, cu sancţiuni mai dure pentru conducerea sub influenţa alcoolului, nepurtarea centurii de siguranţă sau neutilizarea sistemelor de siguranţă pentru copii.

Tinerilor de şaptesprezece ani li se va permite să obţină permis, dar trebuie să fie însoţiţi de un şofer experimentat până la împlinirea vârstei de 18 ani.

Pentru a aborda deficitul cronic de şoferi profesionişti din Europa, legislaţia reduce vârsta minimă pentru permisele de conducere pentru camioane la 18 ani şi pentru permisele de conducere pentru autobuze la 21 de ani.

„Reducerea vârstei minime de conducere pentru şoferii profesionişti de autobuz, autocar şi camion prezintă un risc serios pentru siguranţa rutieră [...], deoarece şoferii de camion mai tineri sunt mult mai predispuşi la accidente rutiere şi decese”, a declarat pentru Euronews Elena Kountoura, europarlamentar grec de stânga.

„Deficitul de şoferi profesionişti nu va fi rezolvat prin reducerea standardelor de siguranţă, ci prin îmbunătăţirea salariilor şi a condiţiilor de muncă, asigurarea unor perioade de odihnă adecvate, a unor zone de parcare sigure şi securizate şi a unor orare echitabile”, a spus ea.

Noile cursuri de formare a şoferilor vor pune, de asemenea, un accent mai mare pe unghiurile moarte, pe conducerea distrasă şi pe interacţiunile cu participanţii vulnerabili la trafic, cum ar fi bicicliştii şi pietonii.

Conform noilor reguli, permisele vor rămâne valabile în întreaga UE timp de 15 ani pentru autoturisme şi motociclete şi cinci ani pentru camioane şi autobuze. Statele membre pot scurta perioadele de valabilitate pentru şoferii cu vârsta de 65 de ani şi peste.

Pachetul legislativ, deja aprobat de guvernele UE, va intra în legislaţia naţională în termen de trei ani. Acesta îşi propune să sprijine obiectivul Viziunii Zero a UE de a reduce la jumătate numărul deceselor rutiere până în 2030 - un obiectiv încă departe de a fi atins.

Anul trecut, aproximativ 19.800 de persoane au murit pe drumurile europene, cu doar 3% mai puţine decât în ​​2023.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

cristim.ro
rominsolv.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Oct. 2025
Euro (EUR)Euro5.0831
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3835
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.5054
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8393
Gram de aur (XAU)Gram de aur572.5594

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
hipo.ro
sustenlandia.com
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb