Transportatorul fluvial şi operatorul portuar Transport Trade Services (TTS) a raportat, pentru primul semestru al anului, o cifră de afaceri de 298,7 milioane de lei, în scădere cu 32% faţă de cea de la jumătatea anului trecut, în vreme ce profitul net s-a ridicat la 47,7 milioane lei, cu 35,6% sub cel din intervalul ianuarie - iunie 2023, conform raportului companiei publicat, astăzi, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
"Factorul determinant al acestei dinamici a fost scăderea accentuată a cererii de servicii logistice pentru mărfuri de export ucrainene, în raport cu situaţia din anul 2023, fapt care a afectat piaţa serviciilor de transport fluvial în mod special, dar şi piaţa serviciilor de operare portuară", se arată în raportul TTS.
Potrivit companiei, evoluţia cererii de servicii în pieţele principale în care este activă compania a afectat cifra de afaceri a TTS, care însă s-a menţinut peste valoarea înregistrată în primul semestru din 2022. "Acest fapt indică - dacă nu luăm în considerare efectele fluxurilor masive de exporturi ucrainene derulate prin portul Constanţa, care au condus la rezultatele excepţionale înregistrate în primul semestru din 2022 şi în cele două semestre din 2023, o tendinţă de revenire a rezultatelor TTS la nivelurile de creştere anterioare războiului din Ucraina", potrivit documentului.
Volumul agregat de mărfuri expediate, transportate şi operate în primul trimestru al anului de către Grupul TTS a fost de 6,86 milioane tone, în scădere cu 9% comparativ cu cel de la jumătatea anului trecut.
Pe de altă parte a crescut eficienţa operaţională a companiei în raport cu primul semestru din 2022, respectiv creşterea EBITDA cu 55% în primul semestru din 2024 faţă de acelaşi interval al anului 2022, în vreme ce veniturile s-au majorat cu 9,5%, pentru aceeaşi perioadă de raportare.
La jumătatea anului, activul net al Transport Trade Services era de 345,8 milioane lei, cu 15,7% peste cel din primele şase luni ale anului trecut. Datoriile au crescut cu 7,3%, până la 146,2 milioane lei, ca efect al împrumuturilor contractate în anul 2023, contrabalansate parţial de reducerea datoriilor comerciale, potrivit raportului companiei.
Cel mai mare acţionar al Transport Trade Services este Mircea Mihăilescu, ce deţine 25,3% din compania a cărei evaluare bursieră se ridică la 1,37 miliarde lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 20:54)
Rezultate cu mult peste prognozele pesimiste facute de niste brokeri.
1.1. Vor reveni? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Z în data de 31.08.2024, 08:56)
Vor fi din ce în ce mai proaste mai ales ca la orizont e tot mai aproape încetarea focului!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.08.2024, 10:14)
Pai daca se inceteaza focul si se face cumva pace atunci toate porturile de la Marea Neagra din Romania si Ucraina (cateo rmai avea functionale) o sa fie un furnicar de marfa materiale si alte acareturi pentru reconstructie.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 22:03)
Felicitări! Nu stați atât de rău pe cât se prognoza
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 22:26)
mai citeste o data raportul. la nivel de grup au profit 37.4 milioane de lei, in scadere cu 76% fata de 2023
3. Prostul satului
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 23:21)
Sunt eu mai prost de nu înțeleg un lucru:de ce TTS a dat dividende doar din profitul individual atâta vreme cât sunt actionari majoritari ( chiar și cu 9%) și la celelalte societăți din Grup? Unde merg banii de acolo?
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.08.2024, 08:40)
Rectific: 90%
3.2. banii de acolo (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de cocosurosu în data de 31.08.2024, 08:51)
raman acolo sau se intorc sub forma de dividende in tts, trebuie vazut individual la nivel de subsidiara fiecare ce a facut