Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi folii imprimate în România, companie de familie cu acţionariat 100% local, investeşte 1,2 milioane de euro într-o hală nouă destinată atât activităţilor de producţie, cât şi depozitării de materie primă, precum şi în echipamente ce vizează creşterea capacităţii de producţie, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Proiectul vine ca răspuns la creşterea cererii pentru soluţii de ambalare inovatoare, dar şi în contextul unei nevoi tot mai stringente de eficientizare şi optimizare a spaţiului de producţie.
Noua construcţie, parte a planului de dezvoltare al companiei, va susţine extinderea capacităţii de producţie şi va contribui la o mai bună organizare logistică, adaptată cerinţelor actuale ale pieţei. De exemplu, în prima parte a anului, compania a lansat o etichetă shrink cu protecţie UV, destinată produselor sensibile la lumină - un exemplu de adaptare tehnologică la cerinţele tot mai complexe ale clienţilor.
„Pentru noi, investiţiile nu sunt doar despre infrastructură sau echipamente, ci despre viitorul companiei şi capacitatea noastră de a rămâne competitivi într-un context economic tot mai dinamic. Ne adaptăm constant cerinţelor pieţei şi ne concentrăm pe crearea unui mediu de producţie agil, care să susţină inovaţia şi să livreze valoare reală partenerilor noştri” declară Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.
Potrivit sursei, în primele şase luni ale anului, Rottaprint a înregistrat o creştere de 2% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeaşi perioadă din 2024, într-un context economic marcat de incertitudini. Exporturile au reprezentat 21% din veniturile companiei, cu performanţe deosebite în Germania şi Ungaria, principalele pieţe externe ale Rottaprint.
De asemenea, etichetele shrink - printre care şi cele cu barieră de lumină, ideale pentru produse care conţin arome şi grăsimi, sensibile la raze UV, precum băuturile proteice, contribuind inclusiv la creşterea termenului de valabilitate - şi etichetele wrap-around, frecvent folosite la apele minerale şi băuturile răcoritoare, au cunoscut o cerere în creştere.
O evoluţie notabilă se remarcă şi în zona etichetelor antifurt, solicitate tot mai frecvent în industria alimentară. Acestea oferă brandurilor o alternativă eficientă la dispozitivele clasice de securizare, reducând timpul de aplicare la raft şi optimizând relaţia cu lanţurile de retail.
Conform comunicatului, deşi unele industrii precum cea chimică sau comerţul en-gros au înregistrat evoluţii pozitive, comerţul cu amănuntul a fost afectat de scăderea consumului.
„În România, multe proiecte sunt puse în aşteptare, iar după aplicarea noilor reglementări fiscale estimăm o scădere şi mai accentuată a puterii de cumpărare. Ne vom concentra în semestrul al doilea pe extinderea proiectelor externe, unde observăm un potenţial mai stabil de creştere,” a adăugat Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.
În viitor, compania mizează pe digitalizarea şi eficientizarea fluxurilor de lucru, iar obiectivul pentru semestrul al doilea rămâne menţinerea unei poziţii stabile pe piaţa locală, în paralel cu extinderea portofoliului internaţional şi adaptarea constantă la dinamica pieţei.
Opinia Cititorului