Adidas, Nike şi Coca-Cola, mărcile asociate de consumatori cu Euro 2024

A.V.
Ziarul BURSA #Internaţional / 18 iunie

Adidas, Nike şi Coca-Cola, mărcile asociate de consumatori cu Euro 2024

English Version

În realitate, doar Adidas şi Coca-Cola sunt sponsori oficiali ai competiţiei, brandul Nike nefiind asociat vreodată cu UEFA

UEFA Euro 2024 este una dintre cele mai urmărite competiţii de fotbal din lume, astfel că nu surprinde deloc faptul că mărcile renumite dau sume importante, prin sponsorizări, ca să fie asociate cu aceasta.

Lista sponsorilor oficiali ai turneului din acest an include branduri din întreaga lume, companiilor din ţara gazdă Germania (Adidas, Lidl, Engelbert Strauss) alăturându-li-se nume din China, Qatar, Austria, Franţa, Olanda şi Statele Unite ale Americii.

Conform Uniunii Asociaţiilor Europene de Fotbal (UEFA), Euro 2020, ediţia anterioară a turneului ce se desfăşoară o dată la patru ani, a generat venituri de 1,88 miliarde de euro, drepturile comerciale, inclusiv programul de sponsorizare, reprezentând 520 de milioane de euro din acest total, potrivit Statista. Combinate cu drepturile media globale, care reprezintă cea mai mare parte din câştigurile UEFA legate de Euro, drepturile comerciale au reprezentat aproape 90% din veniturile totale ale asociaţiei din turneul disputat în 2021 (nu în 2020) din cauza pandemiei.

O analiză TGM Research, preluată de Statista, arată cât de bine cunosc consumatorii mărcile care plătesc, împreună, sute de milioane ca să fie asociate cu Euro 2024. Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 10.501 adulţi cu vârste între 18 şi 55 ani, din 26 de ţări, în luna mai 2024 (înainte de lansarea competiţiei), iar respondenţii trebuiau să numească un brand care le vine în minte atunci când se gândesc la Euro 2024.

Conform TGM Research, primele branduri care le-au venit în minte consumatorilor legat de Euro 2024, au fost Adidas, Nike şi Coca-Cola.

Conform site-ului UEFA, prim-vicepreşedintele de marketing din cadrul Coca-Cola Europa, Javier Meza, a declarat: "Suntem încântaţi să ne aliniem brandul cu o astfel de ocazie sportivă mondială emblematică. Magia conexiunii umane prinde viaţă prin acele momente de pasiune împărtăşite de fani şi jucătorii de fotbal".

Dar, în timp ce Adidas şi Coca-Cola sunt sponsori oficiali ai competiţiei, marca Nike nu este şi nici nu a fost vreodată asociată cu UEFA. Acelaşi lucru este valabil pentru Mercedes şi BMW, care, probabil, au ajuns pe listă datorită faptului că se numără printre cele mai cunoscute mărci din ţara gazdă, Germania. Apoi, există o a treia categorie de mărci care se află pe listă, mărci care sunt parteneri de lungă durată ai UEFA şi ai altor competiţii organizate de aceasta, dar care nu sunt sponsori oficiali ai Euro 2024. Acestea includ Heineken, un sponsor oficial al UEFA Champions League, şi Visa, sponsor al competiţiilor feminine ale UEFA şi un partener de lungă durată al FIFA, organismul de conducere global al fotbalului.

Euromonitor: Euro 2024 - cea mai sustenabilă competiţie din toate timpurile

UEFA Euro 2024 va fi cea mai durabilă competiţie din toate timpurile, cu energie regenerabilă pe stadioane, iluminare minimă şi consum minim de apă, respectiv cu jocuri inteligente programate pentru reducerea călătoriilor pentru jucători şi fani, potrivit unui expert Euromonitor.

Justas Gedvilas, manager de cercetare în Sport şi Divertisment la Euromonitor International, a declarat: "UEFA s-a angajat să facă din Euro 2024 cel mai sustenabil Campionat European din istorie. Programele turneelor au fost construite într-un mod care reduce la minimum călătoriile între locurile de desfăşurare, în timp ce utilizatorii de transport public se vor bucura de reduceri şi alte stimulente pentru a diminua dependenţa de maşini şi de zbor. Toate stadioanele vor beneficia de energie regenerabilă, vor exista limite stabilite pentru consumul de energie electrică, inclusiv iluminare redusă şi udare minimă a terenului. Principiile economiei circulare - reducerea, reutilizarea, reciclarea şi recuperarea - vor sta la baza practicilor de gestionare a deşeurilor în şi în jurul locaţiilor de desfăşurare. Aceste practici vor avea o mare rezonanţă în rândul fanilor fotbalului şi al consumatorilor, în general".

În luna aprilie 2023, UEFA a anunţat un parteneriat cu entitatea germană de magazine de vânzare cu amănuntul, Lidl. În urma asocierii, Lidl a fost numit partener oficial al Euro 2024. Atunci, compania de retail s-a alăturat altor entităţi precum Adidas, Alipay, Atos, Engelbert Straus şi Vivo, parteneri oficiali ai turneului de fotbal.

--------------

Conform aşteptărilor, Euro 2024 va atrage o audienţă globală de peste 5 miliarde de persoane, care vor urmări lupta pentru Cupa UEFA. Caroline Bremner, şefa departamentului de călătorii şi turism din cadrul Euromonitor International, declară că, potrivit estimărilor Euromonitor, perspectivele pentru turismul din Germania, în 2024, sunt foarte optimiste. Domnia sa spune: "Sosirile internaţionale în Germania vor depăşi nivelurile de vârf din 2019, atingând 42 de milioane de persoane, cu cheltuieli de 47 de miliarde de euro. Sosirile urmează să crească cu 22%, iar valoarea - cu 24% în ritm anual, demonstrând modul în care turismul sportiv poate stimula crearea de valoare".

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9731
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5973
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3086
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9669
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.5667

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb