Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) anunţă că după şase ani de scăderi consecutive, piaţa auto ajunge la nivelul de acum 13 ani, adăugând că şi pe plan european se observă o evoluţie negativă în 2013 a principalelor pieţe auto din U.E.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, semestrul II din 2013 a înregistrat o creştere destul de importantă a vânzărilor raportate, ceea ce a dus la creşteri faţă de lunile similare din 2012. Ca urmare, pentru această perioadă, consemnăm o creştere medie a pieţei de 5,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, din care la autoturisme de 9,7%. Cu toate acestea, la sfârşit de an se înregistrează o scădere generală a pieţei de 6,3%, din care la autoturisme de 4,8%.
Vânzările pe piaţa naţională sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (74% din totalul volumelor în 2013 faţă de 70% în 2012). În ceea ce priveşte situaţia pe luna decembrie anul trecut (în care a funcţionat Programul "Rabla"), raportul este la nivelul mediei anuale, adică 25% comparativ cu 75%.
Anul trecut, vânzările de autovehicule noi au fost afectate de disponibilitatea tot mai mare a vehiculelor rulate din import, care au continuat să crească până la un volum de peste 266.000 unităţi, din care 221.800 autoturisme (creştere de 27% faţă de 2012). Cu un volum total de 8.070 unităţi vândute în luna decembrie (cea mai bună lună decembrie din ultimii 3 ani), ajungem, în 2013, la un total de 82.011 unităţi (din care 68.702 autoturisme), adică un volum cu 6,3% mai mic faţă de 2012. Scăderea este mai mică la autoturisme, respectiv cu 4,8%.
La autoturisme, top-ul pe mărci la sfârşitul anului 2013 este condus de către Dacia, cu 22.727 unităţi vândute (33,1% din total), urmată de Volkswagen (7.447 unităţi), Skoda (5.516 unităţi), Renault (4.088 unităţi), Ford (3.727 unităţi) şi Opel (2.786 unităţi).
Potrivit comunicatului, anul trecut a fost mult mai dificil decât era estimat pentru sectorul auto, atât în România cât şi în restul Uniunii Europene. Piaţa autohtonă s-a contractat cu 1,7% comparativ cu cea din UE, unde segmentul de autoturisme înregistrează scăderi semnificative. Astfel, în Franţa scade cu 5,7%, în Italia cu 7,1% şi în Germania cu 4,2%.
1. APIA
(mesaj trimis de APIA în data de 29.01.2014, 12:03)
redactorul A.F e praf. nici macar nu stie sa citeasca un comunicat de presa. APIA nu are treaba cu agricultura, desi acronimul e la fel.
APIA vine de la Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme - (APIA).