BRD şi Good Game Industry au lansat studiul „Cine e gamerul român?”

A.D.
Bănci-Asigurări / 3 decembrie, 10:25

BRD şi Good Game Industry au lansat studiul „Cine e gamerul român?”

BRD-Groupe Societe Generale şi Good Game Industry au lansat studiul „Cine e gamerul român?”, cea mai amplă analiză dedicată comportamentelor şi preferinţelor gamerilor din România, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.

Studiul oferă răspunsuri la întrebările: Cine sunt gamerii români? Ce jocuri preferă? Ce obiceiuri de consum au? Cât timp petrec jucându-se şi cât de mult îi atrage ideea unei cariere în esports?.

Realizat online, prin intermediul creatorilor de conţinut de gaming în perioada iulie-august 2025, pe un eşantion de 30.000 de respondenţi, toţi gameri, studiul a derulat 34 de întrebări şi oferă cea mai detaliată imagine de până acum asupra profilului gamerului local - de la vârstă, ocupaţie şi obiceiuri de consum, până la preferinţe de joc, echipamente folosite şi atitudinea faţă de industria esports.

Implicarea BRD - Groupe Societe Generale în acest proiect se înscrie în angajamentul băncii de a sprijini dezvoltarea ecosistemului de esports şi a tinerilor pasionaţi de tehnologie. În ultimii ani, BRD a susţinut iniţiative care aduc împreună educaţia, inovaţia şi competiţia, precum parteneriatul cu Ana Dumbravă, multiplă campioană mondială de Counter-Strike şi Bloggers LAN Party - unul dintre cele mai mari evenimente dedicate comunităţii de gaming din România - plus programe educaţionale precum FIRST Tech Challenge Romania, prin care tinerii sunt încurajaţi să îşi dezvolte abilităţi digitale, tehnice şi de echipă. Prin aceste demersuri, BRD contribuie activ la consolidarea industriei esports şi la formarea unei generaţii care învaţă, evoluează şi se exprimă prin tehnologie şi pasiune.

”Singuratici, sedentari, rupţi de realitate, procrastinatori, fără viitor, nu? Asta ar fi percepţia, din exterior, despre gameri. E falsă, formată doar din prejudecăţi/conservatorism şi pictează un portret nedrept, injust şi incomplet. Găsim oameni pasionaţi de jocuri video în toate categoriile sociale, în toate vârstele şi meseriile. Este un stil de viaţă popular la nivel mondial şi parte dintr-o industrie care depăşeşte ca valoare atât industria filmului cât şi cea a muzicii la un loc. Nu ne mai putem împotrivi şi trebuie să facem paşi spre a înţelege gaming-ul (a nu se confunda cu gambling-ul/jocurile de noroc care sunt complet altceva) şi a-l integra cât mai natural în vieţile noastre, mai ales în contextul în care generaţiile tinere pe care avem responsabilitatea să le ghidăm, îl iubesc şi folosesc în activităţile zilnice. Acest studiu ne este foarte util, graţie BRD oferă o imagine clară şi precisă asupra comunităţii şi este făcut de echipa noastră, una formată din specialişti în gaming şi esports de care sunt foarte mândru'', a declarat Toma Nicolau, co-fondator Good Game Industry.

De asemenea, Flavia Popa, Secretar General BRD - Groupe Societe Generale, a declarat şi că: „Gaming-ul este despre pasiune şi comunitate. Esports-ul este despre performanţă, disciplină şi competiţie. La BRD susţinem ambele lumi, pentru că în fiecare gamer se poate ascunde un viitor campion şi pentru că vom susţine mereu creativitatea, spiritul de echipă şi dezvoltarea tinerei generaţii”.

Ana Dumbravă, deţinătoarea titlului HLTV de ”Cea mai bună jucătoare de Counter-Strike din lume” în anii 2023, 2024 şi 2025 a afirmat faptul că: ”La început, familia mea nu înţelegea foarte bine rolul meu în lumea esports-ului, era ceva nou. Aveau încredere în mine, doar că îşi doreau să aibă grijă şi de viitorul meu. A venit un moment când le-am explicat mai profund ce înseamnă pentru mine acest drum şi cum se transformă într-o meserie în care am disciplină, dedicare, performanţă şi mai ales un venit. M-au ascultat, au acceptat, m-au îmbrăţişat şi mi-au spus că vor fi mereu alături de mine, iar acest sprijin necondiţionat este cel mai important pentru mine. Un astfel de studiu arată foarte bine de ce mulţi gameri români sunt pasionaţi de gaming şi mă bucur că există. Sper să ajute şi la creşterea nivelului de înţelegere a fenomenului încât din ce în ce mai mulţi tineri să aibă susţinere în a-şi urma visul”.

Rezultatele studiului conturează profilul tipic al gamerului din România care este tânăr, pasionat şi conectat la noile tehnologii. 84% dintre respondenţi sunt bărbaţi, iar 15% femei - un procent aproape dublu faţă de cercetarea realizată de Good Game Industry în 2022, când femeile reprezentau doar 6,6% dintre respondenţi. Cea mai mare parte (37%) are între 18 şi 24 de ani, urmaţi de grupa 14-18 ani (33%). Aproximativ două treimi (67%) locuiesc în mediul urban, iar 17% în Bucureşti.

În privinţa ocupaţiei, aproape jumătate (49%) sunt elevi, 24% studenţi şi 19% angajaţi. Peste 45% se joacă cinci sau mai multe zile pe săptămână, iar 93% petrec cel puţin o oră pe zi în faţa ecranului.

În ceea ce priveşte platformele şi preferinţele de joc, PC-ul rămâne cea mai populară platformă (68%), urmat de telefon (52%) şi laptop (38%). Cei mai mulţi preferă atât modul single-player, cât şi multiplayer (70%). Genurile de joc dominante sunt sandbox (51% - ex. Minecraft, Roblox), shooters (50% ex. CS2, Valorant) şi action-adventure RPG (44% ex. GTA).

Dacă ne uităm la comportamentul ce priveşte media şi comunitatea, YouTube este principala platformă de consum de conţinut de gaming (97%), urmată de TikTok (44%) şi Instagram (28%). 76% urmăresc live streams ale creatorilor de conţinut, iar 63% preferă videoclipurile înregistrate. Deşi doar 19% declară că donează sau plătesc abonamente pentru creatorii preferaţi, peste jumătate afirmă că ar putea face asta pe viitor.

Interesul pentru o carieră în esports este ridicat: 31% o consideră „foarte interesantă”, iar principalele motivaţii sunt pasiunea pentru jocuri (85%) şi dorinţa de a câştiga bani din ceea ce le place (68%).„Cine e gamerul român?” marchează un pas important în înţelegerea ecosistemului de gaming din România. Rezultatele arată o comunitate tânără, diversă, pasionată şi informată, care priveşte gamingul nu doar ca formă de divertisment, ci şi ca oportunitate de dezvoltare, socializare şi viitoare carieră.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

cristim.ro
digi.ro
rominsolv.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

02 Dec. 2025
Euro (EUR)Euro5.0893
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3849
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4481
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7849
Gram de aur (XAU)Gram de aur590.0719

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
hiperambrozia.com
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
novaplus.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb