Carrefour şi NielsenIQ: Românii preferă gusturile locale şi echilibrul alimentar toamna

A.B.
Miscellanea / 3 noiembrie, 14:30

Carrefour şi NielsenIQ: Românii preferă gusturile locale şi echilibrul alimentar toamna

Românii consumă de trei ori mai mulţi struguri în sezonul de toamnă decât în restul anului, iar fasolea atinge cel mai ridicat nivel de consum. Totodată, carnea de porc rămâne o constantă în meniul zilnic, potrivit Barometrului Gustului de sezon, realizat de Carrefour România şi NielsenIQ şi transmis redacţiei.

Analiza face parte din proiectul „Frigiderul cu Bun Gust”, inclus în programul internaţional Act for Food al Carrefour, care promovează un stil de viaţă echilibrat, bazat pe produse locale, sănătoase şi accesibile.

„Analizăm constant tendinţele de consum pentru a ne asigura că oferta noastră reflectă realitatea pieţei şi susţine o alimentaţie sănătoasă. Suntem lideri ai gustului de sezon, datorită unei reţele de peste 1.500 de producători locali”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer & E-commerce, Carrefour România.

Conform datelor NielsenIQ, românii acordă o atenţie tot mai mare produselor de sezon şi preferă alimente proaspete, locale. Pătrunjelul, ţelina, vinetele, fasolea şi ridichile se află în topul legumelor preferate toamna, în timp ce strugurii, bananele, merele şi lămâile domină categoria fructelor.

„Toamna este o întoarcere la gusturile autentice şi la un stil de viaţă mai conştient. Oferind o perspectivă "The Full View' asupra pieţei, observăm cum românii îşi regăsesc identitatea prin alegeri de consum tot mai echilibrate”, a explicat Iulia Pencea, Managing Director NielsenIQ România.

Carrefour colaborează cu dr. Mihail Pautov, medic şi promotor al unui stil de viaţă sănătos, pentru a promova metoda 5-4-3-2-1, un ghid rapid pentru o alimentaţie echilibrată: cinci tipuri de legume, patru tipuri de fructe, trei surse de proteine, două tipuri de cereale integrale şi un tip de grăsime sănătoasă.

În categoria proteinelor, lactatele rămân cele mai consumate, urmate de carnea de porc, puiul hrănit natural, peştele şi ouăle free-range din gama Filiera Calităţii Carrefour. Românii continuă să prefere carbohidraţii complecşi, precum cerealele integrale şi musli, dar şi grăsimile sănătoase, unde avocado şi uleiul de floarea-soarelui rămân dominante, iar uleiurile de arahide, nuci şi porumb câştigă popularitate.

„Sănătatea începe din farfurie. Prin iniţiative ca "Frigiderul cu Bun Gust', îi ajutăm pe români să facă alegeri informate şi echilibrate, fără compromisuri la gust”, a subliniat dr. Mihail Pautov.

Datele Carrefour şi NielsenIQ confirmă o tendinţă clară: românii mănâncă tot mai conştient, aleg produse locale şi bio, iar sezonalitatea revine în centrul obiceiurilor de consum.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

cristim.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0891
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4184
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4845
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7709
Gram de aur (XAU)Gram de aur573.6697

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
targuldeturism.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb