Antonio Filosa, noul director general al Stellantis, a solicitat Uniunii Europene să arate mai multă flexibilitate în procesul de tranziţie către vehiculele electrice, avertizând că industria auto europeană riscă să fie afectată dacă nu sunt luate măsuri rapide, transmite Reuters, care afirmă cele ce urmează.
„Un dialog strategic este foarte important, dar acum este vital să acţionăm cu urgenţă. Nu există timp pentru întârzieri”, a declarat Filosa, care a preluat conducerea Stellantis în iunie.
Apelul vine înaintea întâlnirii programate pentru 12 septembrie între preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, şi liderii industriei auto, unde vor fi discutate presiunile exercitate de competiţia din China pe segmentul vehiculelor electrice şi de tarifele impuse de SUA.
Conducătorul grupului - care include mărci precum Fiat, Peugeot, Opel, Jeep şi Alfa Romeo - a propus ca Bruxelles-ul să sprijine vânzarea de hibride, pentru reducerea vârstei medii a parcului auto, considerând că această măsură ar avea un impact mai mare asupra reducerii emisiilor de CO₂ decât vânzările actuale de vehicule electrice, conform sursei citate.
În privinţa segmentului de vehicule comerciale uşoare, Filosa a cerut extinderea perioadei de calcul al emisiilor de CO₂ de la trei la cinci ani. Totodată, el a respins speculaţiile privind o eventuală vânzare a Maserati: „Vreau să fie clar că Maserati nu este de vânzare, dar trebuie să definim ce produse şi ce strategie pe termen lung vom adopta pentru această marcă emblematică”.
Opinia Cititorului