În fiecare an, luna noiembrie aduce avalanşa de reclame şi promisiuni de tip „-70% la tot”, însă în domeniul materialelor de construcţii aceste oferte sunt doar o iluzie, potrivit unui comunicat transmis redacţiei de Depozit Virtual. Specialiştii companiei explică faptul că, spre deosebire de electronice sau produse fashion, unde adaosurile comerciale pot fi temporar ajustate, în construcţii marjele reale sunt de 3-7%, dictate de costul materiilor prime şi al transportului.
„Nu ai cum să reduci un preţ cu 50% fără să-l fi umflat înainte sau fără să vinzi în pierdere”, afirmă Cosmin Răileanu, fondatorul Depozit Virtual, platforma vindem-ieftin.ro.
Adaosul mediu la fier beton este între 3 şi 7%, iar transportul poate reprezenta până la 15% din costul final. În cazul panourilor sandwich, preţul depinde direct de cursul metalului şi de costurile energetice. „Când vezi reduceri de 40-50% la materiale de bază, e clar că cineva a crescut preţul înainte. Nu există magie în cifre, doar manipulare în ambalaj”, subliniază Răileanu.
Depozit Virtual atrage atenţia şi asupra lipsei de educaţie tehnică a cumpărătorilor, care nu cunosc diferenţele dintre calităţile materialelor - grosimi, densităţi, acoperiri sau coeficienţi termici. Această necunoaştere permite apariţia ofertelor „cu jumătate de preţ” pentru produse mai slabe calitativ, care nu respectă standardele tehnice. „Ofertele spectaculoase profită de necunoaşterea clientului. De fapt, omul plăteşte mai mult pe termen lung, prin reparaţii, pierderi de eficienţă şi calitate scăzută”, explică fondatorul platformei.
Black Friday poate avea sens doar în segmentul produselor de finisaj şi amenajare, unde pot fi lichidate stocuri vechi sau serii scoase din producţie. În schimb, la materialele de bază - cărămidă, fier, acoperişuri, instalaţii sau pavaj - reducerile masive sunt doar trucuri de marketing.
Compania promovează o strategie alternativă, bazată pe preţuri corecte tot anul, negociate direct cu producătorii şi importatorii. „De peste 11 ani demonstrăm că poţi construi un business solid fără să păcăleşti clientul cu o zi de reduceri. Avem Black Friday în fiecare zi, pentru că negociem constant cele mai bune preţuri, nu le gonflăm ca să le tăiem apoi”, afirmă Răileanu.
Depozit Virtual consideră că industria are nevoie de educaţie şi transparenţă, pentru ca oamenii să poată face diferenţa între o reducere reală şi o strategie de marketing. „Într-o piaţă unde fiecare metru de fier sau cărămidă contează, cel mai mare câştig este încrederea. Asta ar trebui să fie noua monedă de schimb în construcţii”, adaugă fondatorul companiei.
„Black Friday este o invenţie bună pentru retailul de impuls, dar construcţiile nu sunt despre impuls. Sunt despre planificare, logică şi încredere. Mesajul meu pentru antreprenori, constructori şi dezvoltatori este simplu: construiţi cu cap, cumpăraţi inteligent. La Depozit Virtual, Black Friday e în fiecare zi - pentru că preţul corect nu are dată în calendar”, conchide Cosmin Răileanu.













































Opinia Cititorului