DSV Road: 2024 va fi un an provocator în transportul de mărfuri

F.D.
Miscellanea / 15 februarie

Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road

Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road

Piaţa de transport de mărfuri în România îşi va continua trendul de creştere în 2024, însă mai temperat decât până acum, pe fondul contextului economic incert şi a tensiunilor geopolitice, transmite DSV Road, companie de transport de mărfuri din România şi Europa. Transportul intern de mărfuri va cunoaşte cel mai bun an de până acum.

"Vedem în 2024 un an provocator pentru piaţa de transport de mărfuri, având în vedere mai multe tulburări la nivel naţional, cum sunt protestele transportatorilor, dar şi la nivel internaţional, unde au loc tensiuni. Atât războiul din Ucraina, dar şi cel dintre Israel şi Hamas afectează lanţurile logistice şi de transport. Activând într-o piaţă globală suntem legaţi de tot ceea ce se întâmplă la nivel european şi global. Faptul că Germania, cea mai mare piaţă europeană, a "ratat" la mustaţă intrarea în recesiune tehnica spune suficient despre situaţia pieţei UE. Chiar şi aşa, rămanem optimişti însă rezervaţi în ceea ce priveşte dezvoltarea accentuată a sectorului de transport în 2024", declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Potrivit sursei citate, în 2024, companiile se vor orienta spre soluţii de transport eficiente, pentru transport rapid, care să le ajute să reducă cheltuielile cu transportul de mărfuri. Astfel, DSV Road se aşteaptă la un interes crescut pentru transportul de tip grupaj, care reduce cu până la 80% costurile de transport, dar şi pentru intermodal.

Principalele previziuni în industria de transport în 2024, potrivit companiei DSV Road:

Camioanele electrice, tot mai vizibile pe drumurile din România

Industria de transport de mărfuri din România accelerează spre un viitor mai verde, iar în acest sens camioanele electrice vor începe să fie folosite pentru transportarea mărfurilor pe first şi last mile.

Această tranziţie către vehicule electrice în industria de transport poate aduce o serie de beneficii, printre care reducerea emisiilor, reducere de costuri pe termen lung, conformitate cu standardele de mediu, îmbunătăţirea reputaţiei şi stimularea inovaţiei.

2.Transportul de tip grupaj va rămâne cel mai folosit mod de transport

Transportul de tip grupaj rămâne cel mai solicitat mod de transport la nivel de piaţă, fiind preferat în special pentru import şi, totodată, câştigând popularitate în sectorul exporturilor datorită multiplelor beneficii pe care le oferă. Aceste avantaje includ flexibilitatea de a încărca un singur camion cu mărfuri provenite de la mai multe companii, cu posibilitatea de a transporta greutăţi variate între 10 kg şi 2.500 kg, fără a fi necesară încărcarea completă a vehiculului. Acest model de transport permite optimizarea costurilor pentru companii, aducându-le economii de până la 80%, şi asigură rapiditatea în livrarea către diverse destinaţii.

Trendul ascendent al transportului de tip grupaj este alimentat în mare măsură de extinderea comerţului electronic şi a serviciilor online, precum şi de eforturile de minimizare a stocurilor. În cadrul DSV Road, serviciul de transport grupaj ocupă o poziţie centrală, reprezentând 60% din totalul afacerilor companiei. Aceasta demonstrează nu doar relevanţa continuă a acestui model de transport, dar şi adaptabilitatea sa la nevoile actuale ale pieţei.

3. Exportul mărfurilor, o activitate tot mai intensă

O tendinţă semnificativă în peisajul economic al României o constituie creşterea activităţii de export. Această tendinţă este susţinută de o serie de factori, cum ar fi dezvoltarea infrastructurii, îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor, accesul la noi pieţe şi parteneriate comerciale, precum şi adaptarea la schimbările din mediul economic global. În contextul unei economii în continuă evoluţie, creşterea activităţii de export poate contribui la consolidarea resurselor financiare şi la crearea unui cadru propice pentru dezvoltarea pe termen lung a ţării.

4. Transportul intermodal se află în creştere accelerată

Combinarea a două moduri de transport, cunoscută sub numele de transport intermodal (de exemplu, feroviar şi rutier), devine din ce în ce mai relevantă pe piaţa transportului din România. Această evoluţie se datorează costurilor mai reduse şi impactului pozitiv asupra mediului, o preocupare tot mai importantă pentru companii în prezent. În cadrul DSV Road, transportul intermodal ocupă locul al doilea în clasamentul serviciilor cele mai solicitate.

5.Soluţiile Green Transport prind viteză în România

Adaptarea la standardele Uniunii Europene şi la directivele europene a generat o creştere semnificativă a interesului companiilor din România pentru reducerea emisiilor de CO2 şi, implicit, pentru adoptarea soluţiilor de Green Transport (transport verde). Chiar dacă această iniţiativă în domeniul sustenabilităţii este în stadiile incipiente în ţară, preocuparea pentru aspectele legate de mediu devine tot mai relevantă, mai ales într-un context în care strategia ESG (mediu, sociale şi guvernanţă) a devenit o componentă esenţială în strategia de afaceri a companiilor.

În acest context, DSV Road a dezvoltat CO2 Reporting Tool, un sistem de monitorizare a impactului amprentei de carbon generat de transportul rutier de mărfuri. Acest sistem permite reducerea în timp real a emisiilor de carbon per fiecare lot de marfă transportat şi, implicit, per camion.

Recent, grupul DSV, din care face parte şi DSV Road, a lansat un program ambiţios de sustenabilitate, investind aproximativ 1 miliard DKK (peste 134 milioane de euro) în proiecte verzi, iniţiative durabile şi inovare în următorii cinci ani.

Prin acest program special, DSV Road din România se angajează activ în iniţiativele de protecţie a mediului, accelerând dezvoltarea diviziei Green Transport prin implementarea unor noi proiecte menite să reducă emisiile de carbon.

"Acordăm o importanţă sporită serviciilor de tip green, iar prin utilizarea tehnologiei noastre de monitorizare a emisiilor de carbon, companiile pot evalua impactul asupra mediului. Acest demers este în concordanţă cu misiunea DSV Road de a reduce cu până la 40% cantitatea de emisii de CO2 până în 2030", explică Mihai Teodorescu, Country General Manager şi Sustainability Ambassador, DSV Road.

APA NOVA
hidroelectrica.ro
aages.ro
fedbet.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Apr. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6687
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1404
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8125
Gram de aur (XAU)Gram de aur357.7647

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
domeniileostrov.ro
edevize.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
everythinghr.live
hipo.ro
32.aicps.ro
roenergy.eu
AIESEC
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb