Procurorii DIICOT desfăşoară, azi, zeci de percheziţii la un operator portuar din Constanţa, la sediile mai multor firme şi la locuinţele unor persoane, într-un caz de contrabandă transfrontalieră cu produse petroliere, potrivit DIICOT, de la care relatăm cele ce urmează. Sunt verificate 11 societăţi comerciale care ar fi importat motorină între anii 2022 şi 2025.
Dosarul este în faza de cercetări in rem pentru constituirea unui grup infracţional organizat, folosirea unor documente vamale, de transport sau comerciale falsificate şi evaziune fiscală. Ancheta arată că utilizarea documentelor inexacte privind cantităţile de marfă importate a distorsionat piaţa produselor petroliere: societăţi intermediare, relativ mici ca infrastructură, au obţinut profituri disproporţionat de mari faţă de operatorii cu capacităţi semnificative de rafinare, producţie şi distribuţie. De asemenea, mecanismul ar fi favorizat evaziunea fiscală.
Poliţişti ai Direcţiei de Combatere a Criminalităţii Organizate din Poliţia Română şi unităţile subordonate, împreună cu procurorii DIICOT - Structura Centrală, au pus în aplicare 37 de mandate de percheziţie la sediile unor persoane juridice, printre care şi un operator portuar, şi la domiciliile unor persoane fizice din Bucureşti şi judeţele Ilfov, Constanţa, Prahova, Buzău, Bacău, Galaţi, Cluj şi Bihor.
Probele administrate până în prezent indică suspiciuni privind constituirea, în jurul a două companii de export înmatriculate în Europa, începând din 2022, a unui grup infracţional organizat care ar fi operat un mecanism sofisticat de contrabandă cu produse petroliere, folosind documente falsificate sau inexacte la autoritatea vamală, precum şi infrastructura unui terminal petrolier deţinut de o companie cu capital majoritar de stat.
Folosirea documentelor inexacte a provocat atât distorsionarea pieţei, cât şi facilitarea evaziunii fiscale, prin omiterea totală sau parţială a înregistrării operaţiunilor comerciale şi a veniturilor, evidenţierea unor cheltuieli fără fundament economic sau operaţiuni fictive.
Practici de acest tip ar fi fost favorizate de codurile de acciză „fără depozitare” folosite de importatorii români, ceea ce a redus trasabilitatea unor cantităţi semnificative de motorină.
La acest moment, sunt verificate 11 societăţi comerciale care ar fi importat motorină în perioada 2022-2025. Acţiunea beneficiază de sprijinul jandarmilor Brigăzii Speciale de Intervenţie a Jandarmeriei „Vlad Ţepeş”, din cadrul IGJR.

















































1. OIL Terminal
(mesaj trimis de anonim în data de 27.11.2025, 12:13)
acolo gasim urmatoarele personaje : bodu omul chiorului basila,teseleanu ginerele lui dumitrache psd finantator haur,misa omul lui dragnea fost ministru de finante, una din firme probabil Litasco filiala Lukoil , pana acum nu se stia nimic doar se incasau șpagile cum intra in faliment cum se descopera matrapazlâcurile, la fel cu hotiile de la Sidex . sa nu mai vorbim de chiriile imense platite de firea prin ministerul familiei desfiintat 420.000 de euro pentru 140 de salariati ,astia aveau spatiu si chiria echivalent ,cât o garsonieră, probabil ca asta si faceau acolo dormeau,