Livrarea primului dintre cele două noi avioane Air Force One, construite de Boeing pentru preşedintele Statelor Unite, a fost amânată din nou, de această dată până la jumătatea anului 2028, au anunţat vineri Forţele Aeriene americane, transmite Reuters.
Noua întârziere se adaugă unei serii de amânări care au afectat programul în ultimii ani.
Această decalare suplimentară riscă să îl nemulţumească pe preşedintele Donald Trump, care a declarat că îşi doreşte să utilizeze noile aeronave înainte de încheierea mandatului său, în ianuarie 2029. Programul ar urma astfel să fie cu aproximativ patru ani în urma calendarului iniţial.
Costul total al proiectului Boeing pentru cele două avioane depăşeşte în prezent 5 miliarde de dolari. Actualele aeronave Air Force One sunt în serviciu din 1990. Programul presupune transformarea a două avioane Boeing 747-8 în aparate specializate, dotate cu sisteme avansate de comunicaţii şi apărare, destinate transportului prezidenţial.
Boeing a transmis, într-un comunicat, că se înregistrează progrese în cadrul programului şi că obiectivul companiei rămâne livrarea a două aeronave Air Force One la standarde ridicate pentru Statele Unite.
Compania a obţinut în 2018 un contract în valoare de 3,9 miliarde de dolari pentru construirea avioanelor, însă costurile au crescut semnificativ, iar Boeing a înregistrat până acum cheltuieli de 2,4 miliarde de dolari care au afectat rezultatele financiare.
În luna mai, Statele Unite au acceptat un avion Boeing 747 de lux, oferit cadou de Qatar. Casa Albă a solicitat Forţelor Aeriene să accelereze modernizarea acestuia pentru a putea fi utilizat ca avion prezidenţial. Lucrările de transformare au fost încredinţate companiei de apărare L3Harris Technologies.
Preşedintele Trump şi-a exprimat anterior nemulţumirea faţă de întârzierile Boeing, însă a exclus posibilitatea apelării la rivalul european Airbus. În aceeaşi perioadă, directorul general al Boeing, Kelly Ortberg, a declarat că Elon Musk, consilier al preşedintelui, oferă sprijin în procesul de gestionare a livrării noilor avioane.
În luna iunie, Boeing l-a numit pe Steve Sullivan, fost director în cadrul Northrop Grumman, la conducerea programului Air Force One. Sullivan, care a lucrat anterior la programe majore precum bombardierul B-21, l-a înlocuit pe Gregg Coffey, mutat într-o altă funcţie în cadrul companiei.





























































Opinia Cititorului