Ministerul Afacerilor Interne (MAI) avertizează, joi, asupra unui fake news care circulă online şi care susţine că autorităţile ar urmări „controlul total al mobilităţii” sub pretextul îmbunătăţirii siguranţei rutiere.
„Vă informăm că pe reţelele de socializare şi pe cele de mesagerie circulă mesaje care anunţă operaţionalizarea unui sistem extins de supraveghere a cetăţenilor în trafic şi în zonele publice. Aceste informaţii sunt false, iar tema este una care a fost reluată periodic în ultimii doi ani”, transmite MAI, pe Facebook, precizând că a dezminţit constant astfel de afirmaţii. „Vă rugăm, informaţi-vă din surse oficiale. Siguranţa rutieră este o prioritate, nu o glumă!”, adaugă instituţia.
Mesajul fals a fost distribuit în mai multe grupuri online, susţinând că autorităţile vor folosi măsurile pentru a controla traficul, sub pretextul reducerii accidentelor şi creşterii siguranţei rutiere.
Ministrul Cătălin Predoiu a anunţat recent extinderea Sistemului „E-Sigur - Sistem Integrat de Monitorizare Rutieră”, prin colectarea imaginilor „de la toate camerele montate de autorităţile locale, dar şi trimise de şoferi din trafic”. El a respins scenariile alarmiste legate de supraveghere excesivă: „Nu, nu este vorba de «Big Brother», ci de un scut digital de protecţie şi de siguranţă”, subliniind că „un procent din amenzile achitate va fi direcţionat către educaţia rutieră şi către mentenanţa sistemelor tehnice”.
Ulterior, MAI a oferit clarificări în contextul criticilor formulate de Cătălin Drulă (USR), care a acuzat că nu sunt folosite camerele deja instalate pentru prevenirea tragediilor rutiere. Ministerul a precizat că ordonanţa aflată în dezbatere publică „stabileşte clar cadrul legal prin care imaginile transmise de către camerele din trafic sunt folosite pentru identificarea abaterilor şi generarea de procese verbale digitale”.
Conectarea camerelor deja instalate de autorităţile locale reprezintă, însă, o etapă suplimentară. „Întrucât acestea au instalat fiecare alt tip de cameră şi cu alte caracteristici, ele trebuie toate omologate şi testate, înainte de a fi conectate la sistemul naţional. În caz contrar, pot apărea erori care pot duce la anularea în instanţă a proceselor verbale”, arată MAI.




























































Opinia Cititorului