Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a lansat în dezbatere publică un proiect de act normativ care prevede eliminarea indemnizaţiilor acordate membrilor Autorităţilor Teritoriale de Ordine Publică (ATOP), potrivit unui comunicat al Ministerului Dezvoltării emis redacţiei. Măsura ar urma să intre în vigoare la 1 septembrie 2025 şi este prima iniţiativă de reducere a costurilor administrative anunţată după învestirea noului Guvern.
Potrivit ministrului Cseke Attila, măsura va genera economii estimate la aproximativ 22 milioane de lei pe an, respectiv 5,4 milioane de lei până la finalul acestui an. „Eficientizăm administraţia publică centrală şi locală şi reducem costurile serviciilor publice. Avem nevoie de servicii publice de calitate, dar şi de o cură de slăbire a statului”, a transmis ministrul.
ATOP funcţionează ca un organism consultativ, fără personalitate juridică, la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti, având ca scop sprijinirea activităţii poliţiei locale. Membrii ATOP sunt remuneraţi în prezent cu indemnizaţii stabilite de consiliile judeţene sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în cuantumuri ce variază între 5 şi 10% din indemnizaţia lunară a preşedintelui consiliului judeţean sau a primarului general.
În unele judeţe, aceste indemnizaţii pot ajunge la 3.285 lei net pentru o singură şedinţă, generând un fond lunar de circa 50.000 lei şi un buget anual de 600.000 lei pentru fiecare ATOP. Diferenţele între judeţe sunt semnificative şi lipsite de un criteriu unitar, iar activitatea membrilor - care participă la şedinţe trimestriale şi la comisiile lunare - nu justifică, potrivit ministerului, aceste costuri ridicate suportate din bugetele locale.
Conform proiectului de act normativ, începând cu toamna acestui an, activitatea desfăşurată de membrii ATOP în plen şi comisii va deveni neremunerată.
Opinia Cititorului