OPEN MINDS: "Unitatea nu înseamnă opinie unică"

I.S.
Comunicate de presă / 14 mai, 18:30

OPEN MINDS: "Unitatea nu înseamnă opinie unică"

Asociaţia OPEN MINDS lansează un apel pentru dialog şi acceptare a opiniilor, susţinut de cel mai mare studiu pe tema Diversităţii şi Incluziunii, Barometrul Diversităţii şi Incluziunii, aflat la a 2-a ediţie, conform unui comunicat emis redacţiei. În acest context, mediul de business poate juca un rol critic în sprijinul unităţii sociale.

Datele celei de-a doua ediţii a Studiului BARES_DI 2025, iniţiat de Asociaţia OPEN MINDS şi realizat cu sprijinul Cult Research şi GRF+, arată că românii susţin puternic respectul şi sprijinul reciproc la locul de muncă, valori esenţiale pentru armonia echipelor, respectiv culturii organizaţionale. Conform primului set de date din "Barometrul Diversităţii şi Incluziunii", ediţia mai 2025, 81% dintre români consideră respectul reciproc esenţial pentru un mediu de lucru armonios, în timp ce 57% valorizează colaborarea şi sprijinul reciproc.

În spatele valorilor comune, însă, se conturează o tensiune care sabotează sentimentul de unitate: teama de exprimare a opiniilor diferite. Astfel, 44% dintre angajaţi simt presiunea să îşi alinieze opiniile la cele ale majorităţii şi doar 34% dintre respondenţi sunt confortabili să îşi exprime opiniile când acestea diferă de cele ale colegilor sau ale superiorilor.

Potrivit OPEN MINDS, studiul sugerează faptul că motivul din spate se regăseşte în percepţia românilor despre diversitatea de opinii: aproape 40% dintre angajaţi cred că opiniile diferite duc la conflict şi marginalizare în spaţiul profesional. "Cum vom reuşi să lucrăm împreună, în echipe şi în comunităţi, după alegeri? Fragilizarea libertăţii de exprimare a opiniei, în contextul unei societăţi puternic polarizate, duce la radicalizarea cu precădere a categoriilor vulnerabile cu nivel de educaţie şi venit scăzute.

Mediul de business poate fi o ancoră de stabilitate şi unitate socială, mai ales pentru aceste categorii vulnerabile. Angajatorii au un rol formator pentru toate generaţiile, prin crearea unor spaţii pentru ascultare şi colaborare activă sau implementarea iniţiativelor de educaţie pentru acceptarea diversităţii opiniilor. Am creat în jurul Asociaţiei OPEN MINDS un ecosistem de ONG-uri şi companii pregătite să sprijine angajatorii care îşi asumă responsabilitatea de a promova incluziunea la toate nivelurile organizaţiei", a declarat Mirela Tănase, Vicepreşedinte al Asociaţiei OPEN MINDS.

"A doua ediţie a Barometrului Diversităţii şi Incluziunii demonstrează cu date faptul că

radicalizarea ne desparte. Pentru că unitatea nu înseamnă opinie unică. Aproape jumătate dintre români au ajuns să se ferească de diversitatea opiniilor. Riscul creşte în cazul categoriilor sociale vulnerabile la excluziune. Astfel, diversitatea de opinii este un factor de conflict şi marginalizare pentru: 54% dintre tinerii din Generaţia Z; 70% dintre angajaţii cu nivel de educaţie scăzut (studii de gimnaziu); 65% dintre angajaţii cu venituri insuficiente pentru traiul zilnic; 60% dintre angajaţii cu poziţii de execuţie", a declarat şi Paul Acatrini, Managing Partner, Cult Research.

"La 35 de ani după ce am scăpat de opinia unică de partid şi de stat, mă îngrijorează că o mare parte a societăţii noastre a ajuns să se teamă de opinii diverse. Am dezvoltat

Barometrul Diversităţii şi Incluziunii pentru a avea un instrument de acţiune bazat pe date pentru campanii interne ce încurajează coeziunea prin exprimarea liberă în care

conformismul nu este o condiţie pentru respect. Într-un context în care spaţiul public e

invadat de modele toxice de leadership radical, credem într-o piaţă a ideilor diferite susţinute de argumentul datelor", a conchis şi Paul Kasprovschi, Director de Cercetare & Evaluare GRF+.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Aha, deci numai Simion ii deranjează...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0736
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4336
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8607
Gram de aur (XAU)Gram de aur470.1608

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
industrylink.eu
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb