Asociaţia OPEN MINDS lansează un apel pentru dialog şi acceptare a opiniilor, susţinut de cel mai mare studiu pe tema Diversităţii şi Incluziunii, Barometrul Diversităţii şi Incluziunii, aflat la a 2-a ediţie, conform unui comunicat emis redacţiei. În acest context, mediul de business poate juca un rol critic în sprijinul unităţii sociale.
Datele celei de-a doua ediţii a Studiului BARES_DI 2025, iniţiat de Asociaţia OPEN MINDS şi realizat cu sprijinul Cult Research şi GRF+, arată că românii susţin puternic respectul şi sprijinul reciproc la locul de muncă, valori esenţiale pentru armonia echipelor, respectiv culturii organizaţionale. Conform primului set de date din "Barometrul Diversităţii şi Incluziunii", ediţia mai 2025, 81% dintre români consideră respectul reciproc esenţial pentru un mediu de lucru armonios, în timp ce 57% valorizează colaborarea şi sprijinul reciproc.
În spatele valorilor comune, însă, se conturează o tensiune care sabotează sentimentul de unitate: teama de exprimare a opiniilor diferite. Astfel, 44% dintre angajaţi simt presiunea să îşi alinieze opiniile la cele ale majorităţii şi doar 34% dintre respondenţi sunt confortabili să îşi exprime opiniile când acestea diferă de cele ale colegilor sau ale superiorilor.
Potrivit OPEN MINDS, studiul sugerează faptul că motivul din spate se regăseşte în percepţia românilor despre diversitatea de opinii: aproape 40% dintre angajaţi cred că opiniile diferite duc la conflict şi marginalizare în spaţiul profesional. "Cum vom reuşi să lucrăm împreună, în echipe şi în comunităţi, după alegeri? Fragilizarea libertăţii de exprimare a opiniei, în contextul unei societăţi puternic polarizate, duce la radicalizarea cu precădere a categoriilor vulnerabile cu nivel de educaţie şi venit scăzute.
Mediul de business poate fi o ancoră de stabilitate şi unitate socială, mai ales pentru aceste categorii vulnerabile. Angajatorii au un rol formator pentru toate generaţiile, prin crearea unor spaţii pentru ascultare şi colaborare activă sau implementarea iniţiativelor de educaţie pentru acceptarea diversităţii opiniilor. Am creat în jurul Asociaţiei OPEN MINDS un ecosistem de ONG-uri şi companii pregătite să sprijine angajatorii care îşi asumă responsabilitatea de a promova incluziunea la toate nivelurile organizaţiei", a declarat Mirela Tănase, Vicepreşedinte al Asociaţiei OPEN MINDS.
"A doua ediţie a Barometrului Diversităţii şi Incluziunii demonstrează cu date faptul că
radicalizarea ne desparte. Pentru că unitatea nu înseamnă opinie unică. Aproape jumătate dintre români au ajuns să se ferească de diversitatea opiniilor. Riscul creşte în cazul categoriilor sociale vulnerabile la excluziune. Astfel, diversitatea de opinii este un factor de conflict şi marginalizare pentru: 54% dintre tinerii din Generaţia Z; 70% dintre angajaţii cu nivel de educaţie scăzut (studii de gimnaziu); 65% dintre angajaţii cu venituri insuficiente pentru traiul zilnic; 60% dintre angajaţii cu poziţii de execuţie", a declarat şi Paul Acatrini, Managing Partner, Cult Research.
"La 35 de ani după ce am scăpat de opinia unică de partid şi de stat, mă îngrijorează că o mare parte a societăţii noastre a ajuns să se teamă de opinii diverse. Am dezvoltat
Barometrul Diversităţii şi Incluziunii pentru a avea un instrument de acţiune bazat pe date pentru campanii interne ce încurajează coeziunea prin exprimarea liberă în care
conformismul nu este o condiţie pentru respect. Într-un context în care spaţiul public e
invadat de modele toxice de leadership radical, credem într-o piaţă a ideilor diferite susţinute de argumentul datelor", a conchis şi Paul Kasprovschi, Director de Cercetare & Evaluare GRF+.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2025, 20:29)
Aha, deci numai Simion ii deranjează...