Producătorii europeni de lactate şi carne traversează o perioadă favorabilă, în condiţiile în care consumatorii se orientează tot mai mult către diete cu un conţinut ridicat de proteine, în contrast cu dificultăţile giganţilor din industria alimentară şi a băuturilor, transmite Bloomberg, de la care transmitem cele ce urmează.
Producătorul britanic de carne Cranswick Plc a raportat rezultate peste aşteptări, în timp ce grupul elveţian Emmi AG, specializat în lactate, şi-a îmbunătăţit estimările de vânzări, beneficiind de tendinţa globală către „nutriţie sănătoasă, produse naturale şi proteine de calitate”. „Chiar şi în condiţiile inflaţiei semnificative, consumatorii continuă să ceară proteine. Carnea a revenit la modă din punct de vedere al sănătăţii”, a declarat directorul comercial al Cranswick, Jim Brisby.
În ultimele luni, acţiunile companiilor axate pe proteine au înregistrat evoluţii pozitive, în timp ce marile nume din industria dulciurilor, snacks-urilor şi alcoolului, precum Nestle, Heineken sau Lindt, au consemnat scăderi. Potrivit sursei citate, popularitatea medicamentelor anti-obezitate din clasa GLP-1 reprezintă o provocare suplimentară pentru aceste companii, întrucât cel puţin 30% dintre utilizatori şi-au redus consumul de produse cu zahăr şi alcool.
Tendinţa este consolidată de schimbarea stilului de viaţă al generaţiilor tinere, care adoptă diete mai sănătoase şi mai echilibrate. În acest context, lactatele şi iaurturile, aflate anterior pe un trend descendent, înregistrează o relansare. Datele Ocado Group arată că, în 2025, căutările pentru alimente bogate în proteine s-au dublat faţă de anul precedent, iar analiştii de la Renub Research estimează că piaţa europeană de proteine va ajunge la 9,3 miliarde dolari până în 2033, de la 5,7 miliarde dolari în 2024.
Opinia Cititorului