REPREZENTANŢII ING BANK:"2020 a fost anul care ne-a reconfirmat strategia digitală"

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 12 aprilie

"2020 a fost anul care ne-a reconfirmat strategia digitală"

2020 a fost anul care a reconfirmat strategia digitală a ING Bank, ne-au spus reprezentanţii instituţiei bancare. Aceştia ne-au precizat că banca va continua să dezvolte componenta digitală pentru toate cele trei segmente de business - retail, business banking şi wholesale banking -, dar va păstra focusul şi pe soluţiile de creditare.

Reporter: Care au fost influenţele pandemiei de Covid-19 asupra sistemului bancar?

ING Bank: La nivelul sistemului bancar, este de apreciat viteza cu care ne-am adaptat şi agilitatea cu care am colaborat pe tot parcursul lui 2020. În ING, chiar acum un an, începeam să discutăm măsuri prin care să fim alături de clienţi şi să ne menţinem promisiunile faţă de aceştia, fie prin politici proprii, fie prin programele anunţate de Guvern. În ciuda unui an cu multă incertitudine, am continuat activitatea de creditare şi am lansat noi produse, servicii şi funcţionalităţi. Am ajuns pe locul al patrulea în piaţă după active, am atras clienţi noi şi am mers dincolo de sfera comercială prin sprijinirea societăţii civile. Uitându-ne în urmă, am realizat multe, în ciuda pandemiei.

Reporter: Ce sentiment aveţi pentru acest an?

ING Bank: Suntem mai optimişti, dar încă prudenţi. Faţă de prognozele iniţiale, vedem semne mai rapide de recuperare economică. A ajutat şi colaborarea menţionată mai devreme, între industria bancară cu Guvernul României, astfel încât s-au amortizat efectele imediate ale pandemiei.

Dar încă suntem prudenţi, pentru că pe măsură ce se vor opri anumite programe de susţinere, s-ar putea să vedem unele efecte ale pandemiei pe care acum nu le putem anticipa.

Reporter: Care sunt perspectivele pentru 2021?

ING Bank: Din perspectiva ING Bank România, 2020 a fost anul care ne-a reconfirmat strategia digitală. Vom continua să dezvoltăm componenta digitală pentru toate cele trei segmente de business - retail, business banking şi wholesale banking -, dar vom păstra focusul şi pe soluţiile de creditare.

Putem privi procesul digitalizării din perspectiva clienţilor şi din perspectiva angajaţilor ING România.

Suntem o bancă cu o cultură digitală puternică. Aproximativ 1,14 milioane de clienţi au folosit Home'Bank în 2020, ceea ce reprezintă o rată de adopţie de aproximativ 80%, şi accesează aplicaţia o dată la două zile, preponderant de pe telefonul mobil. Comportamentul puternic digital este prezent şi în segmentul de Business. Spre exemplu, ING Business, aplicaţia de internet banking dedicată IMM-urilor, a înregistrat anul trecut o creştere de 64% a numărului de log-ins.

Dar, dincolo de utilizarea platformelor, comportamentul financiar de zi cu zi al clienţilor noştri deja puternic digitalizaţi s-a schimbat. Pentru prima dată în istoria ING Bank România, volumul plăţilor cu cardul l-a depăşit pe cel al retragerilor de la ATM, un semnal puternic că începem să ne depărtăm de epoca numerarului.

În acelaşi tip, un alt punct de focus pentru noi este sustenabilitatea, atât în ceea ce priveşte propriile politici, cât şi modul în care contribuim în societate, prin intermediul programelor pe care le derulăm în zonele de sănătate financiară, protejarea categoriilor sociale vulnerabile şi a mediului.

Reporter: Câte cereri de amânare a ratelor bancare aţi aprobat?

ING Bank: 2020 a fost un an dificil, care a testat rezilienţa întregului sistem bancar şi nu numai. ING Bank România a implementat întotdeauna o politică de creditare responsabilă, care se traduce în sfătuirea clienţilor noştri astfel încât să evite supra îndatorarea, dar efectele pandemiei au determinat 32.000 de clienţi persoane fizice şi juridice să beneficieze de amânarea obligaţiilor la plată.

Astfel că, anul trecut, ING a raportat costuri cu provizioane mai mari cu 236%, lucru necesar pentru a avea posibilitatea de a absorbi un posibil impact negativ al pandemiei. Însă, numărul scăzut de cereri în rândul clienţilor persoane fizice şi cel destul de mic înregistrat în rândul persoanelor juridice (câteva zeci) de la reluarea amânării ratelor indică o stabilizare.

De menţionat este şi tendinţa către economisire. Este o reacţie perfect naturală de a ne orienta către cheltuielile cu adevărat importante şi de a ne pregăti pentru un posibil impact negativ. Astfel că balanţa băncii a arătat o creştere mai uşoară a creditării comparativ cu perioada pre-pandemică, de 3%, şi o evoluţie mai puternică a depozitelor, de 23%. Vom avea în acest an responsabilitatea de a menţine un echilibru între acestea două, atât pentru sănătatea companiei, cât şi a economiei în general.

Imediat după declanşarea stării de urgenţă de anul trecut, ING a anunţat o serie de condiţii proprii la care clienţii puteau apela pentru amânarea obligaţiilor de plată. Moratoriul anunţat de Guvern la scurt timp după oferea condiţii similare şi un proces simplificat de obţinere a acestor amânări, astfel că cele 32.000 de cereri trimise de clienţi sunt parte din programul Guvernamental.

Însă, aşa cum am oferit soluţii şi înainte de pandemie, vom continua să oferim clienţilor noştri soluţii de a gestiona datoriile în perioade dificile pentru ei. Clienţii care nu au fost eligibili pentru programul guvernamental sau care au reluat plăţile şi în continuare se confruntă cu dificultăţi sunt încurajaţi să se prezinte într-un ING Office pentru a completa un formular de cerere de restructurare, respectiv să solicite consilierea agenţilor noştri la numărul 031 406 2464.

Reporter: În ce proportie creditele acordate în 2020 sunt prin programul IMM Invest?

ING Bank: În 2020, ING Bank a primit 7.500 de cereri şi a aprobat finanţări de peste 1,3 miliarde de lei în cadrul IMM Invest. Din finanţările acordate, aproximativ 15% au fost credite de investiţii, în principal pentru achiziţia de echipamente şi utilaje. Proporţia de 15% a fost oarecum constantă, indiferent că vorbim de microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii.

Reporter: Cum au evoluat dobânzile la credite şi cele la depozite?

ING Bank: În condiţiile de lichiditate crescută, la începutul acestui an am anunţat o ofertă scăzută pentru produsele de creditare. Pentru creditele ipotecare am scăzut rata dobânzii fixe cu 0,21%. Astfel, oferta pentru creditul ipotecar 7FIX a ajuns la o rată a dobânzii de pornire de 4,49%, cel mai mic preţ de pe piaţă pentru o rată fixă pe şapte ani, fără a se pune condiţie pe încasarea salariului la ING sau tipul imobilului. La fel, şi pentru creditele de nevoi personale am avut o reducere a dobânzii de 1%, iar în cazul refinanţărilor ajungea până la 2%. În oglindă, şi rata dobânzilor la depozite a scăzut cu 0,3%, până la 0,4%.

Reporter: Cât de pregătit este sectorul bancar pentru o nouă criză economică?

ING Bank: Criza de astăzi este complet diferită faţă de cea din 2008/2010. Însă după aceasta din urmă am învăţat lecţii importante, datorită cărora astăzi suntem mai pregătiţi să navigăm prin vremuri turbulente, atât la nivel de companie, cât şi ca industrie sau societate per ansamblu.

Reporter: Mulţumim!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Boromir

Curs valutar BNR

05 Mai. 2021
Euro (EUR)Euro4.9254
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1035
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4827
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7030
Gram de aur (XAU)Gram de aur234.7735

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Tohani
Cotaţii Emitenţi BVB
Concurs de idei de afaceri inovative ”Money is Funny” – ÎNSCRIERI
Cotaţii fonduri mutuale
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro