Salesforce a raportat astăzi că Cyber Week 2025 se aşteaptă să genereze vânzări globale record de 334 de miliarde de dolari, din care 73 de miliarde de dolari sunt atribuite influenţei AI şi agenţilor (o creştere de 22% faţă de 2024), conform unui comunicat de presă emis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Retailerii care au agenţi pe propriile platforme au înregistrat deja o creştere a vânzărilor de şapte ori mai mare în SUA (13%) comparativ cu cei care nu au agenţi (2%) în ultimele şapte săptămâni.
Concluziile actuale ale indexului indică faptul că cumpărăturile de sărbători au câştigat constant avânt la jumătatea lunii noiembrie, cu semnale de cumpărare semnificativ mai puternice decât în toamna anului 2024. În perioada 1 octombrie - 15 noiembrie, creşterea vânzărilor online a crescut cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (YOY) în Statele Unite şi cu 6% YOY la nivel global.
În aceeaşi perioadă, traficul digital către site-urile comerciale (vizualizări de pagini) a înregistrat o creştere substanţială, aproape dublându-se în SUA şi triplându-se la nivel global.
Acest lucru indică o intenţie puternică de cumpărare din partea cumpărătorilor pentru Cyber Week.
Caila Schwartz, directorul departamentului Consumer Insights and Strategy al Salesforce a declarat că: „Traficul digital a crescut vertiginos, ceea ce indică faptul că cumpărătorii se implică din timp pentru a vedea noutăţile şi pentru a-şi crea listele de dorinţe. Anul acesta, tot mai mulţi cumpărători se bazează pe inteligenţa artificială şi pe agenţi pentru a căuta produse, pentru a-i ajuta să-şi planifice bugetul şi pentru a se pregăti pentru sezonul sărbătorilor”.
„Combinat cu previziunile de vânzări pentru Cyber Week, ne aşteptăm la cumpărători foarte motivaţi, gata să cheltuiască, în ciuda creşterii preţurilor”, a mai adăygat aceasta.
Vânzările din Cyber Week sunt aşteptate să atingă niveluri record. La nivel mondial, acestea sunt estimate la 334 de miliarde de dolari, reprezentând o creştere de 6% faţă de anul precedent. În SUA, vânzările ar urma să ajungă la 78 de miliarde de dolari, în creştere cu 3%.
Salesforce estimează că agenţii şi inteligenţa artificială vor avea un rol major în generarea vânzărilor. Se preconizează că 73 de miliarde de dolari, adică 22% din totalul vânzărilor globale, vor fi influenţate de IA în timpul Cyber Week - o creştere semnificativă faţă de 60 de miliarde în 2024.
Dispozitivele mobile vor domina achiziţiile online, fiind responsabile pentru 70% din comenzi şi 80% din trafic. Totodată, aproximativ 25% dintre toate achiziţiile vor fi realizate prin intermediul unui portofel mobil, precum Apple Pay.
Black Friday va rămâne cea mai importantă zi pentru cumpărăturile online, fiind aşteptate vânzări globale de 78 de miliarde de dolari şi 18 miliarde în SUA - de aproape cinci ori mai mari decât într-o zi obişnuită din afara sezonului de sărbători.
Magazinele fizice continuă să deţină un rol puternic. În SUA, acestea sunt aşteptate să genereze 65% din vânzările totale de sărbători din timpul Cyber Week, menţinându-şi poziţia de canal dominant.
Cumpărătorii vor beneficia de reduceri substanţiale. La nivel global, cele mai mari reduceri sunt anticipate la produsele de înfrumuseţare şi machiaj (40%), îmbrăcăminte (34%) şi produse de îngrijire a pielii (33%). În SUA, categoriile de top la capitolul discounturi vor fi îmbrăcămintea (37%), sănătatea şi înfrumuseţarea (35%) şi produsele pentru casă (23%).
Pentru a formula aceste previziuni, Salesforce a analizat date colectate între 1 octombrie şi 15 noiembrie. Rezultatele arată că agenţii şi IA au deja un impact semnificativ: peste 19% dintre comenzi au fost influenţate de aceste tehnologii în perioada premergătoare Cyber Week.
Comercianţii digitali care au integrat IA şi agenţi pe canalele lor au înregistrat o rată de conversie cu 5% mai mare şi o creştere a vânzărilor de 10% faţă de anul trecut, comparativ cu doar 5% pentru comercianţii fără astfel de soluţii.
Traficul provenit din surse bazate pe IA - precum ChatGPT sau Perplexity - a crescut de 3,8 ori la nivel global şi de 1,8 ori în SUA în ultimele şapte săptămâni. Mai mult, implementarea agenţilor IA de marcă pe site-urile proprii a adus comercianţilor o creştere a vânzărilor de şapte ori mai mare în SUA (13%) comparativ cu cei fără agenţi (2%).
„Având în vedere că AI şi agenţii vor genera vânzări globale de 73 de miliarde de dolari săptămâna viitoare, oferind o creştere de şapte ori mai mare a vânzărilor în SUA pentru comercianţii cu amănuntul care le implementează, este clar că AI a trecut de la a fi un lucru plăcut de avut la o necesitate absolută”, a spus Schwartz. „Agenţii sunt brokerii puternici ai Cyber Week, oferind comercianţilor cu amănuntul capacitatea indispensabilă de a converti această intenţie puternică de cumpărare în venituri record.”
Traficul online a crescut constant înainte de Cyber Week. În ultimele şapte săptămâni, vânzările online au urcat cu 6% la nivel global şi cu 3% în SUA faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Traficul digital a înregistrat o creştere şi mai puternică: +10% la nivel global şi +6% în SUA. Pentru comparaţie, în aceeaşi perioadă din 2024, traficul digital crescuse cu doar 1%, ceea ce arată o intenţie puternică de cumpărare în 2025.
Consumatorii îşi menţin dorinţa de a cumpăra, chiar dacă preţurile au urcat uşor. Preţul mediu de vânzare (ASP) este în creştere cu 5% la nivel global şi cu 7% în SUA faţă de anul trecut. Aceste valori sunt similare cu cele din 2024, însă combinaţia de trafic mai mare şi creştere a vânzărilor arată că sensibilitatea la preţ a scăzut în 2025.
Portofelele mobile devin tot mai populare, consumatorii apreciind confortul şi rapiditatea plăţilor digitale. Utilizarea metodelor de plată precum Apple Pay a crescut cu 31% în această toamnă faţă de anul precedent.
Traficul provenit din reţelele sociale este, de asemenea, în ascensiune, în special datorită conţinutului video. Ponderea traficului online generat de social media a crescut cu 15% faţă de anul trecut şi reprezintă acum 16% din totalul traficului de cumpărături online. Platforme precum TikTok şi YouTube joacă un rol esenţial, contribuind la o creştere de 79% a traficului social video. TikTok, în special, şi-a mărit ponderea în generarea de trafic pentru retail cu 86% faţă de anul trecut.
Cele mai mari reduceri observate până acum în sezon au fost la îmbrăcăminte generală (28%), produse de înfrumuseţare şi machiaj (20%) şi produse de îngrijire a pielii (20%). În acelaşi timp, categoriile cu cele mai bune performanţe la nivel global în această toamnă au fost casa şi mobilierul (+17%), sănătatea şi înfrumuseţarea (+14%) şi îmbrăcămintea şi accesoriile de lux (+11%).















































Opinia Cititorului