Anul 2025 a adus AI-ul pentru întreprinderi, care a depăşit simplele solicitări şi generarea reactivă de text, intrând într-o nouă realitate în care agenţii digitali nu doar vorbesc, ci şi acţionează, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Apariţia „vibe coding”, tendinţa în rapidă creştere de a utiliza IA generativă pentru a genera cod din prompturi în limbaj simplu, a democratizat rapid dezvoltarea, dar a introdus preocupări legate de securitate şi fiabilitate. În acelaşi timp, companiile au trebuit să se confrunte cu realitatea „workslop” - valul de zgomot IA de calitate scăzută, halucinant, care i-a obligat pe angajaţi să petreacă ore întregi verificând agenţii care ar fi trebuit să le economisească timp.
În 2026, impulsul agenţilor este de necontestat. Un nou studiu Salesforce realizat în rândul directorilor IT arată că adoptarea IA a crescut cu 282%, un semn al atractivităţii acestei tehnologii. Cu toate acestea, raportul relevă şi faptul că un număr semnificativ de lideri ezită să facă saltul complet către o strategie autonomă care pune agenţii pe primul plan. Motivul? Încrederea în date a devenit principalul obstacol, deoarece liderii cântăresc riscurile acţiunilor autonome în raport cu avantajele incontestabile ale scalabilităţii.
Întrebarea nu mai este dacă agenţii vor schimba modul în care se desfăşoară activitatea, ci cum vor organiza, colabora şi avea încredere organizaţiile în aceştia. Previziunile pentru viitorul IA agentică explorează sisteme proactive şi multi-agent, dezvoltarea unei IA agentice de încredere ca factor de diferenţiere, apariţia unor cazuri de utilizare neaşteptate, impactul mai larg al acestei tehnologii şi elementele necesare pentru ca IA agentică să aibă succes.




























































Opinia Cititorului