Sondaj Cargus: Tot mai mulţi români aleg plăţile digitale

A.D.
Miscellanea / 24 noiembrie, 09:56

Sursa: Pixabay

Sursa: Pixabay

Plăţile digitale câştigă constant teren în cazul livrărilor la domiciliu, chiar dacă metodele tradiţionale de plată rămân o alegere obişnuită pentru 62% dintre români, conform datelor sondajului realizat de Cargus.

26% dintre respondenţi plătesc deja cu cardul direct la curier, iar alţi 11% folosesc metode complet online, cum ar fi plata prin aplicaţia firmei de curierat sau linkul trimis înainte de livrare, arată un sondaj naţional realizat online de Cargus în rândul a peste 1.000 de respondenţi din mediul urban. Românii aleg plata cu cardul pentru că este mai rapidă (39%), mai sigură (33%) şi, pentru unii, mai comodă (10%), evitând astfel să pregătească banii din timp sau să caute suma fixă când curierul e la uşă. În plus, aproape jumătate (46,7%) ar renunţa la cash dacă ar primi reduceri sau cashback, iar 32,7% dacă ar şti că îşi primesc imediat banii înapoi în caz de retur.

Totuşi, încrederea în comerciant rămâne factorul care influenţează cel mai mult alegerea metodei de plată. Peste jumătate dintre români (55%) spun că decid cum plătesc în funcţie de reputaţia magazinului. Cu brandurile mari se simt mai siguri şi plătesc fără ezitare digital, însă devin mai prudenţi atunci când comandă de la magazine mai mici sau mai puţin cunoscute. Chiar şi aşa, direcţia e clară: aproape jumătate (49%) dintre respondenţi cred că s-ar adapta uşor la o piaţă în care plata ramburs ar dispărea complet.

Experienţa de livrare influenţează din ce în ce mai mult alegerile de plată, încurajând o schimbare de la obiceiurile tradiţionale de plată catre optiunile digitale. Tot mai mulţi cumpărători descoperă avantajele plăţii cu cardul direct la curier, iar aproape 28% dintre respondenţii care nu au folosit încă această metodă de plată spun că ar vrea să încerce această opţiune. Pentru mulţi, cea mai mare grijă la primirea unui colet cu plata ramburs este să aibă banii pregătiţi (50%) sau teama că nu vor fi acasă când ajunge curierul (45%). Rezultatele sondajului Cargus arată şi o legătură clară între experienţa de plată şi percepţia asupra curierului: 4 din 10 români consideră că un curier care oferă plata cu cardul transmite profesionalism, pare mai serios, atent şi modern.

Pe măsură ce experienţele devin mai simple şi mai transparente, creşte şi sentimentul de siguranţă. 86% dintre români declară că se simt confortabil sau complet protejaţi atunci când plătesc cu cardul, fie online, fie la livrare, iar doar 9% spun că evită plăţile digitale.

De asemenea, tranziţia de la numerar la plăţi digitale este strâns legată de siguranţă, confort şi beneficii concrete. Românii nu renunţă la cash doar pentru comoditate, ci atunci când simt că plata digitală aduce un avantaj real. Aproape jumătate (47%) ar face tranziţia către card dacă ar primi reduceri sau cashback, 39,2% pentru un proces de plată mai simplu şi rapid. Returul instant al banilor şi confirmarea imediată a tranzacţiei completează topul aşteptărilor. Totuşi, 18,9% dintre respondenţi afirmă că preferă să rămână la plata ramburs, indiferent de beneficii.

Când vine vorba de aşteptări, românii nu mai caută doar o plată rapidă, ci una simplă, sigură şi transparentă. 50,7% consideră confirmarea instant a tranzacţiei (de exemplu, prin SMS) cel mai util beneficiu, urmată de 33,1%, care menţionează reducerile sau cashback-ul, şi de 29,4%, care apreciază returul rapid al banilor. În plus, 8 din 10 români spun că este important să poată alege cum plătesc, online, la curier sau prin aplicaţie. Cu cât opţiunile sunt mai clare şi mai flexibile, cu atât creşte deschiderea către metodele digitale.

Tinerii sunt, şi de această dată, cei mai deschişi la schimbare. Aproape 70% dintre respondenţii din generaţiile Z şi Millennials folosesc deja cardul pentru cumpărături online, comparativ cu 66% în rândul generaţiei X. Pe măsură ce aceste generaţii devin publicul dominant al comerţului online, aşteptările lor ridică standardele pentru întreaga piaţă.

Belgin Bactali, CEO Cargus, a declarat că: „România se apropie tot mai mult de normalitatea europeană a plăţilor digitale - simple, sigure şi fără stres. Tot mai mulţi cumpărători descoperă confortul de a finaliza comanda cu un simplu click, direct în aplicaţia curierului sau prin POS mobil, fără grija banilor pregătiţi sau a restului. Oamenii caută soluţii rapide şi sigure, care le fac viaţa mai uşoară, iar comerţul online trebuie să ţină pasul cu aceste aşteptări. La Cargus, vedem momentul livrării ca pe o parte esenţială a experienţei de cumpărare - acolo se simte cu adevărat grija pentru client. De aceea, investim constant în tehnologii care oferă libertate de alegere şi o conexiune mai directă între curier şi client. Evoluţia plăţilor digitale la livrare urmează trendurile europene, unde plata cu cardul a devenit deja o normalitate. În România, extinderea POS-urilor mobile şi folosirea aplicaţiilor moderne de curierat transformă livrarea într-o experienţă mai sigură şi mai potrivită stilului de viaţă actual”.

experienţă mai sigură şi mai potrivită stilului de viaţă actual”, spune Belgin Bactali, CEO Cargus.

„Românii sunt foarte receptivi la inovaţie, iar apetenţa lor pentru plăţile digitale este o confirmare clară. Datele noastre arăta că trei din patru consumatori folosesc cardul online, iar doi din trei în magazine. Totuşi, această adopţie digitală vine cu aşteptări la fel de ridicate: securitatea este prioritatea principală, iar 90% dintre cumpărători ar trece la o altă metodă de plată dacă ar percepe-o ca fiind mai sigură. Pentru comercianţi, mesajul este clar: încrederea nu mai este opţională. Oferirea mai multor opţiuni de plată sigure şi investiţiile în tehnologii care sporesc securitatea şi simplitatea plăţilor - precum soluţiile de tokenizare sau Click to Pay de la Visa - devin un avantaj competitiv esenţial”, a adăugat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Pentru Cargus, digitalizarea plăţilor la livrare nu este doar o tendinţă, ci un pas firesc în evoluţia experienţei de livrare. Compania continuă să investească în infrastructură şi soluţii integrate care să ofere clienţilor libertatea de a alege cum plătesc - simplu, sigur şi fără efort. Prin implementarea de POS-uri mobile, plăţi prin aplicaţia Cargus Mobile şi parteneriate cu platforme de e-commerce, compania accelerează tranziţia către un ecosistem de livrare complet digitalizat.

Sondajul Cargus privind obiceiurile de plată ale românilor este un proiect susţinut de Visa şi a fost realizat în perioada 10 - 22 septembrie 2025, pe un eşantion de 1.002 respondenţi din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani. Studiul analizează preferinţa pentru card, ramburs sau portofele digitale, precum şi factorii care influenţează alegerile consumatorilor, de la siguranţă şi comoditate până la nivelul de familiaritate cu comercianţii şi curierii.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

“GALA BURSA 2025”
cristim.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0891
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4184
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4845
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7709
Gram de aur (XAU)Gram de aur573.6697

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb