Numărul elevilor care nu au acces sau au acces limitat la laptop, tabletă, desktop e de peste 900.000, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerului Educaţiei.
"32% dintre copiii înscrişi în învăţământul preuniversitar nu au acces individual exclusiv la un dispozitiv funcţional (desktop, laptop, tabletă), ceea ce face ca prezenţa elevilor la orele organizate online să fie parţială sau deloc. Ţinând cont de numărul elevilor înscrişi în învăţământul preuniversitar, anul şcolar 2019-2020 (2.824.594), numărul efectiv al copiilor care nu au acces sau au acces limitat la un dispozitiv pentru a participa la educaţie online este de fapt de 903.870 elevi, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea MEC", avertizează Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), în studiul lansat în această dimineaţă.
Sondajul a fost realizat în perioada 27 - 30 aprilie 2020 şi a avut ca obiectiv să afle modul în care copiii din România au acces la educaţie online şi la infrastructura necesară, dar a evaluat şi modul în care părinţii percep toate aceste schimbări şi cum fac faţă acestor provocări. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.319 părinţi cu copii între 0 şi 19 ani, 1.060 dintre aceştia având cel puţin un copil înscris la şcoală, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.