Capitalizarea de piaţă a LG Electronics India Pvt. a depăşit-o pe cea a companiei-mamă sud-coreene LG Electronics Inc., după ce acţiunile diviziei au crescut cu peste 45% la debutul lor pe piaţă, în 14 octombrie. Capitalizarea de piaţă a diviziei indiene a atins 1,14 trilioane de rupii (12,83 miliarde de dolari) în ziua respectivă, în timp ce evaluarea companiei-mamă era de 13,84 trilioane de woni (9,68 miliarde de dolari), potrivit CNBC. Vineri, capitalizarea diviziei din India se menţinea la 1,14 trilioane de rupii, iar cea a LG Electronics atingea 14,40 trilioane de woni.
Acţiunile companiei din India au crescut cu până la 50% în deschiderea sesiunii bursiere din 14 octombrie, după ce oferta publică iniţială a înregistrat cea mai mare cerere pentru un IPO indian din 2008 până în prezent, condusă de investitorii instituţionali.
Oferta publică iniţială în valoare de 1,3 miliarde de dolari a companiei LG Electronics India s-a încheiat în 9 octombrie, investitorii grăbindu-se să achiziţioneze o parte din această companie într-o piaţă a IPO-urilor aglomerată. Vânzarea de acţiuni a atras oferte în valoare de 4,43 trilioane de rupii (49,9 miliarde de dolari) - la limita superioară a intervalului de preţ de 1.080 - 1.140 de rupii pe acţiune stabilit de companie, arată datele bursei indiene, preluate de Reuters. Oferta LG Electronics a devenit, astfel, cea mai subscrisă de pe piaţa din India, după IPO-ul Reliance Power din 2008.
LG Electronics India a primit, până în data de 9 octombrie, oferte pentru 3,85 miliarde de acţiuni sau de 54,02 ori peste volumul oferit. IPO-ul a fost complet subscris la câteva ore de la lansare, în 7 octombrie.
Vânzarea de acţiuni LG Electronics India este a treia cea mai mare din India, din 2025, după Tata Capital, care s-a închis pentru subscrieri în săptămâna încheiată în 3 octombrie, cu oferte de 2,9 miliarde de dolari, şi HDB Financial, care a atras oferte de 19 miliarde de dolari înainte de debutul său, în iulie. Alte IPO-uri indiene care au înregistrat subscrieri substanţiale includ HDB Financial Services la începutul acestui an, Eternal, în 2021, şi Reliance Power, în 2008, care a atras oferte în valoare de aproximativ 80 de miliarde de dolari (la cursul de schimb actual).
LG Electronics India a vândut acţiuni în valoare de 392 de milioane de dolari către investitori-ancoră precum BlackRock şi fondurile de investiţii din Singapore şi Norvegia, înainte de IPO. La vânzarea de acţiuni, cumpărătorii instituţionali calificaţi au licitat de 166,5 ori cota alocată, în timp ce investitorii neinstituţionali şi cei individuali au subscris de 22,4, respectiv 3,54 ori. În cadrul acestui IPO, compania-mamă, LG Electronics, a renunţat la o participaţie de 15%. LG Electronics India nu a emis acţiuni noi în cadrul ofertei, astfel că au fost vândute titlurile existente ale companiei-mamă.
După ce a depus iniţial cererea de IPO în decembrie anul trecut, LG Electronics a urmărit o listare până în mai, dar a amânat vânzarea de acţiuni, invocând volatilitatea pieţei. Acum, acţiunile LG Electronics India sunt tranzacţionate la National Stock Exchange India şi BSE. IPO-ul a fost administrat de un consorţiu care a inclus Morgan Stanley, JPMorgan, Axis Capital, BofA Securities şi Citigroup Global Markets India.
LG Electronics, al doilea mare producător de electrocasnice din India, vinde produse precum frigidere, maşini de spălat şi televizoare. Compania concurează cu Whirlpool (SUA) şi Samsung (Coreea de Sud) pe piaţa internă, care se aşteaptă să crească cu 12% anual până în 2029, potrivit firmei de consultanţă RedSeer.
Opinia Cititorului