Studiu Nhood: Piaţa de divertisment activ în mall-uri este evaluată la 30 miloane de euro în 2024

A.D.
Miscellanea / 27 noiembrie, 11:39

Studiu Nhood: Piaţa de divertisment activ în mall-uri este evaluată la 30 miloane de euro în 2024

Componenta de divertisment activ din centrele comerciale de tip mall s-a situat la valoarea de 28-30 de milioane de euro în 2024, fără a lua în calcul locaţiile de socializare competitivă (bowling, biliard, tenis de masă etc.) care funcţionează şi continuă să crească accelerat, conform studiului realizat de Nhood: "Beyond Retail: Mapping the Growth of Active Entertainment in Romania's Shopping Malls - The shift from pure retail to experience-driven destinations”.

Realizat în 60 de centre comerciale cu o suprafaţă închiriabilă cumulată de peste 2,7 milioane mp, studiul cartografiază 116 formate distincte de entertainment operate de 54 de operatori şi evidenţiază un sector în plină expansiune, marcat de diversificare, profesionalizare şi creşterea gradului de sofisticare. Studiul propune o diferenţiere conceptuală între formele active şi pasive de entertainment, în linie cu abordarea de specialitate din această industrie şi se concentrează pe documentarea formelor şi modelelor de divertisment activ.

Bogdan Aldea, Head of Business Development în cadrul Nhood România, a declarat că: „Sectorul de divertisment din centrele comerciale de tip mall se bucură de o creştere rapidă, care redefineşte relevanţa unui centru comercial. Piaţa nu avea însă date concrete care să poată ghida jucătorii din industrie în deciziile lor de investiţii ori în strategiile de dezvoltare. Astfel că Nhood a luat iniţiativa de a realiza primul studiu din piaţă, pas necesar pentru profesionalizarea pieţei şi pentru dezvoltarea unor proiecte mai competitive, mai bine fundamentate şi mai adaptate tendinţelor actuale. Aşa cum a reieşit din datele analizate, nu mai vorbim despre un serviciu complementar, ci despre un motor al experienţei, un diferenţiator esenţial în atragerea vizitatorilor şi în transformarea mallurilor în destinaţii de petrecere a timpului liber. Nhood va continua să contribuie să sprijine evoluţia industriei prin date, expertiză şi iniţiative care susţin inovaţia”.

Datele analizate arată un potenţial semnificativ de creştere a pieţei de entertainment în următorii ani, pe fondul unei transformări structurale a modului în care vizitatorii percep şi folosesc spaţiile comerciale. În plus, componenta de divertisment activ din centrele comerciale de tip mall s-a situat la valoarea de 28-30 de milioane de euro în 2024, fără a lua în calcul locaţiile de socializare competitivă (bowling, biliard, tenis de masă etc.) care funcţionează şi continuă să crească accelerat.

Potrivit studiului Nhood, România traversează cea mai dinamică perioadă din istoria sectorului de entertainment activ, definit prin experienţe ce implică participarea vizitatorilor - de la locuri de joacă şi jocuri de tip arcade la atracţii imersive şi Family Entertainment Centers. Datele indică o tendinţă clară spre sofisticare, modernizare şi diversificare, în timp ce mallurile îşi redefinesc rolul de simple centre comerciale, devenind adevărate destinaţii de recreere şi socializare.

În prezent, 95% dintre mallurile analizate integrează cel puţin o componentă de divertisment activ, iar piaţa este de aproape trei ori mai mare comparativ cu anul 2019. Această evoluţie confirmă faptul că entertainmentul a devenit un pilon structural al ecosistemului comercial, iar impactul său va continua să crească. România se poziţionează chiar înaintea unor pieţe europene mature: doar 5% dintre mallurile locale nu oferă forme de divertisment activ, faţă de procente semnificativ mai mari în Austria, Germania sau Italia, unde între 40% şi 55% dintre centre nu includ astfel de facilităţi.

Această dinamică este alimentată de schimbarea preferinţelor vizitatorilor, care caută din ce în ce mai mult experienţe ce combină recreerea, interacţiunea şi noutatea. Mallurile răspund prin extinderea ofertelor de divertisment şi prin introducerea unor concepte noi, inclusiv atracţii internaţionale şi formate imersive. Creşterea competiţiei şi fragmentarea pieţei, în special în zona de playground şi arcade, susţin potenţialul mare de dezvoltare pentru următorii ani, inclusiv pentru diversificarea operatorilor şi maturizarea modelului de business.

Centrele comerciale rămân destinaţiile preferate pentru cumpărături şi petrecerea timpului liber pentru români, iar prin dezvoltarea unui ecosistem de entertainment coerent şi adaptat la cerinţele pieţei, România are şansa de a deveni un reper european în transformarea centrelor comerciale în destinaţii complete de petrecere a timpului liber.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

cristim.ro
digi.ro
rominsolv.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0903
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3975
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4532
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7900
Gram de aur (XAU)Gram de aur587.8991

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hiperambrozia.com
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
novaplus.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb