Dacia, marcă a grupului francez Renault, a înregistrat în primele şase luni ale anului o creştere a vânzărilor cu 20,3%, la 153.826 unităţi, de la 127.842 unităţi în acelaşi interval din 2008, arată un comunicat publicat joi de Renault.
Oferta Dacia, compusă din modele convenabile, este potrivită pentru actuala perioadă de criză. Dacia a înregistrat progrese semnificative pe anumite pieţe, susţinută de performanţele foarte bune ale modelului Sandero.
Vânzările Dacia au crescut cu 95,8% în Europa, comparativ cu prima jumătate a anului trecut, la 101.810 unităţi.
Vânzările modelului Logan au crescut cu 83,1% în Germania. În Rusia, modelul Logan a continuat să înregistreze vânzări puternice în prima jumătate a anului, vânzând 25.581 unităţi, în declin cu 37,7% faţă de primele şase luni din 2008, pe o piaţă ce a scăzut cu 47,8%.
În regiunile Euromed (ce include Turcia, ţări din Europa de Est şi Africa de Nord) şi Eurasia, vânzările au scăzut puternic, cu 29,3%, repsectiv 66,2%.
În România, inclusă în regiunea Euromed, Dacia şi-a majorat cota de piaţă cu 2,5%, pe o piaţă în declin cu 53,7%.
Dacia înregistrează o creştere puternică a vânzărilor în Maroc (+19,9%) şi Algeria (+56,3%), unde şi-a majorat cota de piaţă cu 2,7%.
Renault SA, cel de-al doilea constructor auto din Franţa, a afişat în prima jumătate a anului o pierdere netă de 2,712 miliarde euro, comparativ cu un profit de 1,58 miliarde euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul scăderii vânzărilor de autoturisme la nivel mondial, relatează Bloomberg.
Pe piaţa mondială a autoturismelor, ce a scăzut cu 16,5% în prima jumătate a lui 2009, vânzările grupului Renault au scăzut cu 16,5%, menţinând cota de piaţă constantă, la 3,7%. La nivel mondial, grupul a vândut 1.106.989 autoturisme.

















































