Analiză: De Black Friday, antreprenorii pierd când vânează profitul rapid şi câştigă când investesc în relaţia cu clienţii

A.B.
Miscellanea / 6 noiembrie, 16:17

Analiză: De Black Friday, antreprenorii pierd când vânează profitul rapid şi câştigă când investesc în relaţia cu clienţii

Black Friday nu este despre câştigul imediat, ci despre loializarea clienţilor şi construirea unei baze durabile, arată o analiză realizată de consultantul de business Florin Leucă, care a oferit consultanţă pentru peste 100 de companii din România, Londra şi Viena.

Deşi în România se vând anual produse de sute de milioane de lei, mulţi antreprenori tratează campania superficial, aplicând reduceri grăbite şi fără strategie. „Le recomand antreprenorilor români să trateze Black Friday ca pe o campanie de achiziţie, nu de lichidare. În loc să concurezi doar pe preţ, foloseşte momentul pentru a colecta datele şi preferinţele clienţilor, pentru a crea relaţii pe care le vei valorifica ulterior”, afirmă Florin Leucă.

Consultantul atrage atenţia că antreprenorii care investesc în retenţia clienţilor după Black Friday - prin oferte personalizate, programe de fidelizare sau emailuri automate - pot obţine o valoare de viaţă a clientului de până la cinci ori mai mare. În schimb, cei care mizează doar pe vânzări masive şi profit rapid rămân, adesea, cu stocuri epuizate şi marje reduse.

În 2024, eMAG a depăşit 800 de milioane de lei în vânzări de Black Friday, cu 9% mai mult faţă de anul anterior, potrivit MerchantPro, care a raportat o creştere de 18% a valorii comenzilor şi de 24% a coşului mediu. Cu toate acestea, mulţi antreprenori nu reuşesc să profite de potenţialul uriaş al momentului, intrând în campanie fără o strategie clară de poziţionare şi fidelizare.

„Black Friday este momentul ideal pentru a-ţi cumpăra clienţi noi la cel mai mic cost posibil, pentru că atenţia lor este deja acolo, iar intenţia de cumpărare este maximă. Cei mai abili antreprenori nu se concentrează doar pe vânzarea din ziua respectivă, ci pe valoarea de viaţă a clientului”, explică Florin Leucă.

Potrivit datelor Salesforce, peste 60% dintre cumpărători interacţionează pentru prima dată cu un brand de Black Friday, iar o creştere de doar 5% a retenţiei poate aduce între 25% şi 95% profit în plus, conform Bain & Company.

„Graba potenţialului client de a nu rata ofertele e benefică antreprenorilor. Graba antreprenorului de a face profit rapid este însă nocivă - o greşeală de strategie care poate costa scump”, subliniază consultantul.

Florin Leucă, absolvent al programului MBA la ESCP Business School şi coach certificat ICF, consideră că Black Friday trebuie privit ca o oportunitate de învăţare şi de dobândire de clienţi, nu ca o competiţie pentru reduceri. „Antreprenorii care privesc evenimentul ca o investiţie în relaţia cu clientul îşi pot dubla baza de clienţi într-o singură zi - exact atunci când piaţa e cel mai deschisă spre nou.”

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

rominsolv.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0845
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4165
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4566
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7769
Gram de aur (XAU)Gram de aur568.9630

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
gustulitaliei.ro
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb