ANALIZĂ:Pierderile companiilor se vor dubla din neîncasarea clienţilor sau încasarea acestora cu întârziere

Miscellanea / 12 iunie 2020

Ioana Arsenie, strateg financiar Trusted Advisor

Ioana Arsenie, strateg financiar Trusted Advisor

Procentul de pierderi se bazează pe lipsa unei structuri de credit de management implementată corect, anterior pandemiei, la care se adaugă întârzierile suplimentare medii în procesul de colectare, perioadă care se poate întinde de la 30 de zile, până la 120 de zile.

Durata creditului comercial poate să crească de la 60-90 zile în transporturi la aproape 180 zile, astfel rezultă un necesar de finanţare curent şi costuri financiare cu dobânzile care pun presiune pe profitul net.

In Agribusiness, estimez un procent de pierderi între 2 - 4 % pentru producători şi între 3 - 6% la distribuitori.

Prevenţia în strategia financiară a companiei

Companiile care au lucrat pe partea de prevenţie au contracte, garanţii, asigurare de risc comercial, si sunt pregătite să gestioneze previziuni de cash-flow în timp real, cu identificarea de surse alternative suplimentare de finanţare care să echilibreze deficitul de finanţare important determinat de întârzierile în colectare, de 20-30% din cifra de afaceri.

Calculele de cost de oportunitate fac diferenţa între profit şi pierdere, fie negocierea fină între termen de plată şi discount, finanţare prin factoring, credit furnizor, linii de credit sau banii asociaţilor.

"Finanţarea clienţilor transformă companiile care operează în acest mod în micro-entităţi de credit, acestea fiind obligate să dezvolte o meserie nouă, cea de credit management. Nu este "core business" şi vânzătorii din companii, chiar şi managementul pun presiune suplimentară, fiind o permanentă luptă de a menţine un echilibru între volume/target de vânzări şi expunerea financiară, cu riscul asociat. În plus, în această perioadă, întârzierile la încasare, mai greu de controlat, impun o metodă de lucru adaptată astfel încât compania să nu se blocheze din cauza unui cash-flow incorect dimensionat", declară Ioana Arsenie, strateg financiar.

Cum se gestionează pierderile din neîncasare (creanţe) clienţi

Efectul acestora va fi mai clar anul viitor şi va impacta cifrele companiilor. De la industrie la industrie şi de la companie la companie, procentul este diferit şi impactul produs poate fi de blocaj (atunci când compania depinde de o industrie sau un număr redus de clienţi aflaţi în dificultate), în funcţie de rezervele de lichiditate existente. Pentru exemplificare, pierderile din creanţe în suma de 10% din cifra de afaceri anuală determină ca profitabilitatea netă să scadă de la 15% la 5%, fără a lua în calcul contracţia vânzărilor şi o structură inflexibilă a cheltuielilor sau un trend descrescător al marjei brute.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
Electromagnetica
anahotels.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Iul. 2021
Euro (EUR)Euro4.9194
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1766
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5481
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7550
Gram de aur (XAU)Gram de aur241.2482

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Allview
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro