Cel mai cunoscut cotidian financiar din lume, Financial Times, a hotărât să îngheţe salariile angajaţilor care câştigă minimum 50.000 de dolari pe an şi să vândă acţiuni, ca urmare a crizei financiare ce afectează clienţii şi advertiser-ii săi, potrivit Reuters.
"Ne descurcăm bine faţă de concurenţă, însă, având clienţi şi advertiseri afectaţi de criză, trebuie să ne pregătim pentru vremuri dificile. Trebuie să acţionăm din timp şi decisiv pentru a reduce costurile, astfel încât să ne putem susţine investiţiile şi succesul", a declarat directorul executiv al publicaţiei, John Ridding.
În completarea măsurilor de reducere a impactului crizei, angajaţii vor avea posibilitatea de a lucra doar trei sau patru zile pe săptămână, vor fi făcute puţine angajări, iar bugetele pentru călătorii şi divertisment se vor restrânge. Directorul executiv de la Financial Times nu a precizat dacă măsurile anti-criză vor include şi disponibilizări.
În noiembrie, publicaţiile The Independent şi Independent on Sunday au anunţat că vor renunţa la 90 de locuri de muncă, în timp ce peste 400 de angajaţi au părăsit publicaţii aparţinând de Daily Mail şi General Trust. Grupul media The Telegraph a anunţat, la rândul său, concedieri masive, însumând aproape 10% din departamentele editoriale, iar reprezentanţii Financial Times au lăsat să se înţeleagă că vor recurge şi ei, foarte curând, la reduceri de personal.
Nici în SUA lucrurile nu stau mai bine. Acţiunile celebrei publicaţii The Times au atins, la finalul lunii noiembrie, valori considerate ca fiind printre cele mai mici de la începutul anilor "80, iar agenţia de presă Associated Press (AP) a anunţat că intenţionează să micşoreze cu 10% numărul angajaţilor, până în 2009. Wall Street Journal, New York Times şi USA Today se confruntă şi ei cu aceleaşi probleme.