Guvernul a aprobat astăzi o hotărâre privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic, a cărui înfiinţare a fost decisă prin OUG 55/2015 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, transmite un comunicat de presă al Executivului trimis redacţiei.
Conform Hotărârii aprobate de Guvern, conducerea ministerului se exercită de către ministrul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic, ajutat în activitatea sa de doi secretari de stat numiţi prin decizie a Primului-Ministru.
Numărul maxim de posturi aprobat de Guvern pentru Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic este de 35, exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului, iar salarizarea personalului din cadrul ministerului se stabileşte la nivelul de salarizare aferent funcţiilor echivalente din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
"Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic a fost înfiinţat în scopul constituirii şi promovării unui cadru riguros şi organizat de consultări publice cu societatea civilă. Pentru aceasta, ministerul elaborează şi urmăreşte punerea în aplicare a politicilor naţionale în domeniul dialogului civic, consultării publice, transparenţei şi guvernării deschise. De asemenea, ministerul asigură instituţionalizarea unor mecanisme eficiente pentru garantarea unei guvernări deschise, participative, responsabile şi eficiente prin promovarea transparenţei şi a dialogului constant cu societatea civilă organizată, cu cetăţenii şi cu toţi actorii publici interesaţi", se arată în comunicat.
Executivul precizează că principiile după care se ghidează activitatea ministerului sunt următoarele:
- Stabilitatea şi predictibilitatea în domeniul consultării publice şi al dialogului civic;
- Folosirea eficientă a fondurilor publice
- Transparenţa activităţii în toate domeniile sale de activitate
- Colaborarea cu societatea civilă şi cetăţenii.
Tot în şedinţa de astăzi, Guvernul a aprobat cadrul legislativ necesar înfiinţării, organizării şi funcţionării Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, precum şi cel necesar organizării şi funcţionării Ministerului Energiei.
Astfel, Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri - înfiinţat conform OUG nr. 55/2015, prin reorganizarea şi preluarea activităţilor Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, şi prin preluarea activităţii şi a structurilor în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri de la Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri - exercită atribuţii în domeniile economiei, politicii industriale, competitivităţii şi industriei de apărare. Ministerul este condus de către viceprim-ministru, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri, ajutat în activitatea sa de 6 secretari de stat numiţi prin decizie a Primului-Ministru.
Potrivit comunicatului, atribuţiile aferente domeniului întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri sunt exercitate de către două structuri organizatorice, şi anume: Direcţia Politici Antreprenoriale şi Implementări Programe pentru IMM şi Direcţia Mediul de Afaceri. Structura organizatorică a Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri este constituită prin preluarea structurii organizatorice a fostului minister al Economiei, Comerţului şi Turismului, respectiv 369 de posturi, la care se adaugă 52 de posturi de la Ministerul Energiei.














































