ÎN URMA PLASAMENTULUI PRIVAT ÎNCHEIAT CU SUCCES IERI:Raiko Transilvania a atras 1,05 milioane de lei

Andrei Iacomi
Piaţa de Capital /

Banii vor fi folosiţi pentru achiziţionarea materialelor de producţie şi pentru extinderea activităţilor de vânzări în regiuni noi din ţara noatră

Compania se aşteaptă să intre la tranzacţionare pe piaţa AeRO în primă parte a trimestrului al patrulea din 2019

Înainte de prima zi de tranzacţionare, Raiko intenţionează să realizeze un nou plasament privat în cadrul căruia vor fi puse în vânzare acţiuni suplimentare de până la 0,6 milioane de lei

Raiko Transilvania, companie specializată în producerea şi vânzarea de sisteme de jgheaburi, acoperişuri şi accesorii de acoperiş, a încheiat ieri, cu succes, plasamentul privat ce precede listarea pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), potrivit unui comunicat remis Redacţiei.

În cadrul ofertei, care s-a desfăşurat în perioada 15 - 23 iulie, Raiko Transilvania a vândut un milion de acţiuni noi şi a reuşit să atragă 1,05 milioane de lei, bani ce vor fi folosiţi, în principal, pentru achiziţionarea de materiale de producţie, precum şi extinderea activităţilor de vânzări în regiuni noi din ţara noatră.

Tomasz Kurcin, Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Raiko Transilvania a declarat: "Suntem încântaţi să vedem că plasamentul privat al Raiko s-a încheiat cu succes după doar o săptămână şi mulţumim tuturor investitorilor care au subscris la oferta noastră, pentru interes şi încredere. Capitalul pe care l-am atras va fi direcţionat în investiţii, astfel încât să ne putem atinge obiectivele de vânzări pentru anul 2019".

La operaţiunea ce a fost intermediată de casa de brokeraj Tradeville, au participat 29 investitori individuali, iar Cornerstone Communications a asistat Raiko în relaţiile cu investitorii şi comunicarea cu piaţa.

Compania se aşteaptă să intre la tranzacţionare pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti în primă parte a trimestrului al patrulea din 2019, şi va începe formalităţile de admitere la tranzacţionare în perioada următoare.

Înainte de prima zi de tranzacţionare, Raiko intenţionează să realizeze un nou plasament privat în cadrul căruia vor fi puse în vânzare acţiuni suplimentare de până la 0,6 milioane de lei.

"Lansarea celei de-a doua oferte este motivată de interesul ridicat din partea investitorilor străini care nu au avut suficient timp să subscrie la prima ofertă", se arată în comunicat, în care se adaugă: "Carpathia Capital, fond polonez de tip pre-IPO, listat la Bursa de Valori Bucureşti, va participa, printre alţii, la cea de-a doua majorare a capitalului, şi astfel Raiko va deveni a treia investiţie a fondului în România - după ce acesta a investit anterior în Bittnet şi MedLife. Societatea de brokeraj Tradeville, care este consilier autorizat al companiei, va ajuta, de asemenea, Raiko în cel de-al doilea plasament privat".

Mihaela Bîciu, preşedinte şi director general al Tradeville a declarat: "Raiko a fost cel de-al doilea plasament privat de acţiuni intermediat cu succes de Tradeville în această lună. Sunt fericită să văd că piaţa de capital începe să devină o sursă de finanţare de încredere pentru companii dinamice şi inovative din România".

Raiko este o companie din ţara noastră înfiinţată în 2014 în Căpuşu Mare, judeţul Cluj, de polonezul Tomasz Kurcin, care până în prezent este acţionar majoritar al societăţii. În urma finalizării plasamentului privat, Tomasz Kurcin împreună cu soţia sa, Katarzyna Wieszczek-Kurcin, vor deţine aproximativ 67% din companie, în timp ce free-float-ul la bursă va fi de 33%. Odată ce va intra la tranzacţionare pe AeRO, Raiko va fi a doua companie cu capital majoritar polonez care va fi listată la Bursa de Valori Bucureşti, după ce fondul polonez Carpathia Capital s-a listat pe piaţa AeRO în 2015.

Compania are în prezent în oferta sa trei produse cheie, respectiv sisteme de jgheaburi Raiko, acoperişuri şi accesorii pentru acoperiş. În 2018, vânzarea sistemelor de jgheaburi a contribuit la 51% din veniturile companiei, vânzarea de acoperişuri şi accesorii de acoperiş a contribuit cu 25% la veniturile companiei, în timp ce vânzarea de acoperişuri plate a adus 24% în totalul veniturilor companiei.

În 2018, Raiko a înregistrat venituri în valoare de 4,1 milioane de lei, în timp ce profitul net a atins valoarea de 0,147 milioane de lei, în creştere de 10% faţă de rezultatul din anul precedent.

La finalul anului 2018, Raiko era al nouă-lea jucător din piaţa jgheaburilor din ţara noastră, având o cotă de piaţă de 3,1%, în creştere cu 0,5% faţă de 2017. Valoarea totală a pieţei româneşti de sisteme de jgheaburi a fost estimată în 2018 la 40,89 milioane de euro.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay

Curs valutar BNR

18 Ian. 2021
Euro (EUR)Euro4.8740
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0405
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5329
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4696
Gram de aur (XAU)Gram de aur238.2202

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Video

ENGLISH SECTION

more articles

Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro