OTP Bank Rmânia a transformat 14 puncte bancare cu operaţiuni de self -banking şi consultanţă în sucursale şi agenţii cu activitate normală, ce includ procesare şi operaţiuni cu numerar, a declarat miercuri directorul de carduri şi produse bancare, Adrian Chichiţă.
"Am decis să îmbunătăţim punctele bancare respective, ca să ne adaptăm condiţiilor din prezent, iar procesul va fi finalizat luna viitoare, respectiv 15 august", a spus Chichiţă.
Banca are în prezent 105 unităţi şi va deschide o nouă unitate săptămâna viitoare.
"Iniţial, planul prevedea deschiderea a 20 de puncte bancare fără ghişee, însă planul a fost schimbat între timp, în funcţie de condiţiile de piaţă", a mai spus directorul OTP.
El a menţionat că OTP Bank a înregistrat o creştere a volumului tranzacţiilor cu cardurile de peste 20% între iunie 2008 şi iunie 2009, în condiţiile în care, la jumătatea anului trecut, ritmul anual de creştere se situa la 90%.
În acelaşi timp, faţă de trimestrul anterior, în perioada aprilie-iunie 2009 OTP Bank a înregistrat un volum al tranzacţiilor cu carduri mai ridicat cu 10%, în timp de numărul de tranzacţii a crescut cu 15%.
"A fost o creştere mai lentă, însă această tendinţă s-a înregistrat în toată regiunea. Cu toate acestea, utilizarea cardurilor la comercianţi a crescut constant, cu un avans de 11% în mai faţă de începutul anului. Teoretic, următoarele două trimestre ar trebui să fie mai bune", a apreciat Chichiţă.
El a precizat că, pe partea de carduri de credit, rata de încetare a plăţilor, raportată la volumul total al tranzacţiilor, s-a dublat, "ceea ce este un procent îngrijorător".
"Este o evoluţie similară cu cea a creditelor de nevoi personale, însă nu cred că ridică probleme mari, în condiţiile în care în alte ţări clienţii pot lua un împrumut de pe cardul de credit de 5-6 ori mai mari decât salariul lor", a spus directorul general al OTP Bank, Laszlo Diosi.
OTP Bank acordă împrumuturi pe cardul de credit de până la trei salarii nete lunare, în limita a 5.000 de euro, echivalent în lei.
Banca vrea să vândă între 1.000 şi 1.500 de pachete pentru IMM-uri până la sfârşitul acestui an, în condiţiile în care, de la lansarea a trei astfel de produse, respectiv 22 aprilie, banca a vândut 427 de pachete. Produsele sunt destinate IMM-urilor cu o cifră de afaceri de până la 25 milioane euro, banca având în prezent 24.000 de astfel de clienţi.
OTP Bank România este o bancă de talie medie în sistemul bancar românesc, cu o cotă de piaţă de 1,1% după active la finalul anului trecut, potrivit datelor BNR.














































