Branduri internaţionale precum Pandora, Puma şi Hugo Boss analizează ajustări de preţ pe piaţa din SUA şi alte pieţe-cheie, în contextul tarifelor comerciale anunţate de preşedintele Donald Trump, care ar putea majora semnificativ costurile de import, informează CNBC.
Mai multe companii au început deja să îşi modifice lanţurile de aprovizionare sau să îşi revizuiască estimările financiare, pe fondul incertitudinilor legate de politica comercială americană. În aprilie, Trump a anunţat introducerea unor tarife extinse pentru toţi partenerii comerciali ai SUA. Ulterior, acestea au fost temporar suspendate pentru 90 de zile şi reduse la 10% pentru majoritatea ţărilor, cu excepţia Chinei, în aşteptarea unor noi negocieri.
Pandora, compania daneză cunoscută pentru brăţările şi bijuteriile sale din argint, avertizează că întregul sector al bijuteriilor accesibile ar putea fi afectat de o creştere generalizată a preţurilor. CEO-ul Alexander Lacik a explicat că, având în vedere că o mare parte din producţie este localizată în Asia - inclusiv în Thailanda, Vietnam, India şi China - tarifele impuse ar genera costuri suplimentare semnificative.
"Majoritatea jucătorilor din segmentul nostru importă din Asia. Dacă aceste tarife devin permanente, totul va deveni mai scump", a declarat Lacik. El a adăugat că se aşteaptă ca întreaga industrie să recurgă la ajustări de preţ pentru consumatori.
Producătorul german de echipamente sportive Puma ia în calcul modificări de preţuri în SUA, ca parte a unei strategii de optimizare a costurilor. Directorul financiar Markus Neubrand a precizat că, deşi Puma a început deja să reducă importurile din China, brandurile cu expunere mai mare în SUA vor fi primele care vor majora preţurile.
"Nu vrem să fim primii care scumpesc produsele pe piaţa americană", a spus Neubrand, sugerând că alţi jucători, mai dependenţi de această piaţă, vor face primii pasul. Adidas, unul dintre principalii rivali ai Puma, a confirmat deja că noile tarife vor duce la scumpiri în SUA.
Retailerul de modă Hugo Boss analizează ajustări de preţ şi relocări ale surselor de aprovizionare ca reacţie la noile taxe. Compania ia în calcul înlocuirea produselor fabricate în China cu articole din alte regiuni, pentru a reduce dependenţa de pieţele vizate de tarife. CEO-ul Daniel Grieder a subliniat că incertitudinile privind taxele, recesiunea şi politicile de imigraţie au afectat cheltuielile consumatorilor americani şi ale turiştilor, potrivit sursei citate.
"Apetitul de consum în SUA s-a diminuat clar", a spus Grieder, menţionând că, deşi vânzările din primul trimestru au fost slabe, este prea devreme pentru concluzii clare.
Retailerul online Zalando a transmis că nu a resimţit până acum efecte semnificative din cauza tarifelor, menţionând o cerere stabilă din partea clienţilor. Totuşi, compania se declară pregătită pentru posibile evoluţii externe într-un context geopolitic instabil.
Opinia Cititorului